مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت خدمات گیرندگان (اورژانس بیمارستان نمازی شیراز)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در عصر حاضر رضایت مشتری به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت در سازمان های تولیدی و خدماتی قلمداد می گردد. اهمیت مشتری و رضایت وی, به رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ این عصر برمی گردد. مدیریت کیفیت جامع به عنوان موفق ترین فلسفه ی مدیریتی در پاسخ گویی به انتظارات مشتریان است که هدف اصلی آن مشتریان (اعم از داخلی و خارجی) سازمان است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بکارگیری نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت خدمت گیرندگان در بیمارستان نمازی شیراز است, که به روش پیمایشی- علی همبستگی صورت پذیرفته است. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه محقق ساخته, از 156 نفر از خدمات گیرندگان بیمارستان نمازی شیراز با روش نمونه گیری (نظام مند) تصادفی جمع آوری شده است. پرسش نامه ی تحقیق شامل 35 سوال است که برمبنای فرضیات تحقیق توسط محقق تنظیم شده است. برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شد. برای محاسبه ضریب قابلیت اعتبار اندازه گیری در این پژوهش از آلفای کرونباخ بهره گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ابتدا از روش تحلیل عاملی اکتشافی, برای عامل بندی متغیرها و سپس از الگوی معادلات ساختاری و آزمون اسپیرمن به ارزیابی فرضیه های پژوهش پرداخته شد. نتایج تحقیق در ارتباط با فرضیه اصلی تحقیق نشان داد رابطه ی معنی دار و قویی بین استقرار مدیریت کیفیت جامع و افزایش رضایت خدمت گیرندگان وجود دارد و در سطح اطمینان 95 درصد تایید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رعیت پیشه، سعید، روستایی، مجتبی، و رحمانی، محسن. (1396). تاثیر پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت خدمات گیرندگان (اورژانس بیمارستان نمازی شیراز). کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی. SID. https://sid.ir/paper/882186/fa

    Vancouver: کپی

    رعیت پیشه سعید، روستایی مجتبی، رحمانی محسن. تاثیر پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت خدمات گیرندگان (اورژانس بیمارستان نمازی شیراز). 1396. Available from: https://sid.ir/paper/882186/fa

    IEEE: کپی

    سعید رعیت پیشه، مجتبی روستایی، و محسن رحمانی، “تاثیر پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت جامع بر رضایت خدمات گیرندگان (اورژانس بیمارستان نمازی شیراز)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/882186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button