مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش فضای کالبدی مهدکودک بر ارتقاء تعاملات، شخصیت و رشد ذهنی کودکان نمونه موردی: «مهدکودک دانشگاه اصفهان در اصفهان»

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه کارشناسان با درک اهمیت و ضرورت پرورش انسان در دوران کودکی, به دسته بندی و طراحی فضاهایی پرداخته اند که هوش, خلاقیت و مباحث اخلاقی مرتبط را از دوران کودکی رشد می دهند. دوران خردسالی پیش از دبستان دوران کوتاهی است که در شکل گیری شخصیت کودک بسیار موثر است چرا که کودک نخستین دانستنی هایش را در مورد محیط زندگی در این سالها کسب می کند. بسیاری از متخصصان بر نقش فضاهای کالبدی مناسب مهدکودک در تحول شخصیت, رشد خلاقیت, ممانعت از اغتشاش ذهنی, به حداقل رساندن شرایط خطرزایی که مانع تحول استعدادهای کودک شوند و فراهم کردن محیطی سالم برای تعامل کودک تاکید فراوان دارند. هدف مقاله حاضر تبیین عوامل تاثیر گذار فضای کالبدی مهدکودک بر تعاملات کودکان در راستای رشد شخصیتی, عاطفی, روانی و جسمی آنها و برخی ویژگیهای معماری است. با شناخت این عوامل و به کارگیری ایده های حاصل می توان فضای مهدکودک را به گونه ای طراحی کرد که کودکان بتوانند با انگیزش بیشتر و تعامل با یکدیگر توانایی ها و استعدادهای خود را افزایش دهند و به رشد شخصیتی و روانی بالایی دست یابند. در این پژوهش از دو روش پژوهشی کمی و کیفی استفاده شده است. برای اجرای نقاشی ها ابتدا از روش توصیفی پیمایشی استفاده شد و سپس برای بررسی نیازهای کودکان از روش تحلیل محتوای نقاشی کودکان استفاده گردید. تحلیل و بررسی تحقیقات صورت گرفته در زمینه نیازهای کودکان و خصوصیات محیط های آموزشی مطلوب به همراه نمودارها و جداول مربوط به نتایج توسط نرم افزار spss ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروتن، زهرا، و طباییان، سیده مرضیه. (1396). بررسی نقش فضای کالبدی مهدکودک بر ارتقاء تعاملات, شخصیت و رشد ذهنی کودکان نمونه موردی: «مهدکودک دانشگاه اصفهان در اصفهان». کنفرانس سالانه پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری. SID. https://sid.ir/paper/895381/fa

    Vancouver: کپی

    فروتن زهرا، طباییان سیده مرضیه. بررسی نقش فضای کالبدی مهدکودک بر ارتقاء تعاملات, شخصیت و رشد ذهنی کودکان نمونه موردی: «مهدکودک دانشگاه اصفهان در اصفهان». 1396. Available from: https://sid.ir/paper/895381/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فروتن، و سیده مرضیه طباییان، “بررسی نقش فضای کالبدی مهدکودک بر ارتقاء تعاملات, شخصیت و رشد ذهنی کودکان نمونه موردی: «مهدکودک دانشگاه اصفهان در اصفهان»،” presented at the کنفرانس سالانه پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/895381/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button