مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش مربی در افزایش خلاقیت کودکان

نویسندگان

سلطانی مریم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر کمک به کودکان از طریق هنر به روش گروهی در جهت افزایش خلاقیت و همچنین نقش هنردر فعالیت و زندگی فردی و اجتماعی کودکان و نیز ارزیابی تاثیر مربی در افزایش خلاقیت کودکان بوده است.روش تحقیق نیمه آزمایشی است و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان شهرستان کاشمر و نمونه آن مشتمل بر 40 کودک بوده است و بدین منظور از یک مهدکودک 20 کودک در گروه آزمایش و 20 کودک در گروه کنترل به صورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند.فرضیه اصلی پژوهش عبارت است از: آموزش هنر در جلسات گروهی به کودکان موجب افزایش خلاقیت آن ها می شود. برای اجرای پژوهش بعد از مطالعه مقدماتی و بررسی ابزار پژوهش یعنی پرسشنامه (خلاقیت تورنس) بین جامعه آماری که شامل 40 کودک پیش دبستانی بود ارائه شد و پس از تصحیح پرسشنامه از بین افرادی که نمره خلاقیت آن ها پایین بوده است تعداد 40 نفر انتخاب شدند و به دو گروه آزمایش و کنترل که هر گروه شامل 20 کودک بود, قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 20 جلسه 20 دقیقه ای در جاسات هنر به صورت گروهی شرکت کردند. هر دو گروه بعد از 2 ماه در پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. بعد از جمع آوری پرسشنامه داده ها در بخش آمار توصیفی از فراوانی و درصد و میانگین و انحراف معیار و خطای استاندارد و میانگین و در بخش آمار استنباطی از آزمون t گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون که در آزمون گروه آزمایش و کنترل در نمرات پس آزمون و پیش آزمون مقایسه گردید و نتایج زیر به دست آمده است.نتایج1. آموزش هنر به صورت گروهی باعث افزایش خلاقیت کودکان می شود.2. استفاده از کاردستی در افزایش خلاقیت کودکان موثر است.3. آموزش هنر به صورت گروهی فرصت ابراز نوآوری و خلاقیت را به کودکان می دهد.4. آموزش هنر سبب می شود که کودکان سعی کنند فقط خودشان باشند و به تقلید از دیگران نپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، مریم. (1396). بررسی نقش مربی در افزایش خلاقیت کودکان. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی). SID. https://sid.ir/paper/896103/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی مریم. بررسی نقش مربی در افزایش خلاقیت کودکان. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896103/fa

    IEEE: کپی

    مریم سلطانی، “بررسی نقش مربی در افزایش خلاقیت کودکان،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی). 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button