مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر آموزش تکالیف ردیابی بر هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف تحقیق حاضر تاثیر آموزش تکالیف ردیابی بر هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری بود. بدین منظور 24 دانش آموز دختر و پسر دارای اختلال یادگیری در سنین 12-9 سال در مرکز اختلال یادگیری مفید شهر تهران به صورت در دسترس و هدفمند انتخاب و به عنوان آزمودنی که هیچگونه تجربه قبلی با تکالیف ردیابی نداشتند به صورت تصادفی در 2 گروه 12 نفری, کنترل و آزمایشی قرار گرفتند. روش تحقیق از نوع نیمه تجربی و با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل می باشد. تکلیف مورد استفاده در این تحقیق نوعی تکلیف ردیابی بود که به صورت نرم افزاری طراحی و هدف از اجرای تکلیف, ردیابی کردن مسیر با حداکثر سرعت و حداقل خطا بود. زمان حرکت و دو نوع خطای حرکت (کلیک و مسیر) به عنوان نمره عملکرد (هماهنگی چشم و دست) منظور شد. آزمودنی ها پس از شرکت در پیش آزمون, در مرحله اکتساب (2 جلسه), 8 بلوک 16 کوششی را تمرین و پس از آخرین جلسه اکتساب در پس آزمون شرکت کردند. نتایج تحلیل کواریانس یک راهه نشان داد آموزش تکالیف ردیابی تاثیر معنی داری بر متغیر هماهنگی چشم و دست کودکان 9-12 سال دارای اختلال یادگیری داشت. بنابراین پیشنهاد می شود آموزش و ارائه تکالیف ردیابی موقعیتی, سبب بهبود هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکبازدستگری، پریوش، و رهاوی عزآبادی، رزا. (1396). تاثیر آموزش تکالیف ردیابی بر هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896296/fa

    Vancouver: کپی

    خاکبازدستگری پریوش، رهاوی عزآبادی رزا. تاثیر آموزش تکالیف ردیابی بر هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896296/fa

    IEEE: کپی

    پریوش خاکبازدستگری، و رزا رهاوی عزآبادی، “تاثیر آموزش تکالیف ردیابی بر هماهنگی چشم و دست کودکان دارای اختلال یادگیری،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button