مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر سطوح متفاوت تداخل زمینه ای بر اجرای مهارت پاس در پسران دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 اختلال نقص توجه/ بیش فعالی یکی از گسترده ترین اختلالات رفتاری شناخته شده در کودکان در سنین مدرسه است, که به نظر می رسد در آموزش مهارت های حرکتی و ورزشی کمتر مورد توجه محققین قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر سطوح متفاوت تداخل زمینه ای بر اجرای مهارت پاس در پسران دارای ADHD غیربالینی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر 6 تا 12 ساله بیش فعال مقاطع ابتدایی مدارس شهر شیراز در سال تحصیلی 95-96 بودند. پس از غربالگری با استفاده از فرم SNAP-IV, افراد نمونه از میان 265 دانش آموز, تعداد 56 نفر انتخاب شدند که این افراد به روش انتساب تصادفی در گروه های مورد مطالعه قرار گرفتند. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی شامل دو گروه آزمایشی (تداخل زمینه ای بالا شامل 19 نفر و تداخل زمینه ای پایین شامل 20 نفر) و یک گروه کنترل (دارای تمرین بدنی شامل 17 نفر) بود که بصورت پیش آزمون و پس آزمون اجرای مهارت پاس ارزیابی شد. هر دو گروه آزمایشی در 10 جلسه تمرین مهارت های حرکتی بنیادی که هر جلسه تمرینی شامل45 دقیقه بود, شرکت کردند. نتایج این پژوهش نشان داد که انجام تمرینات باعث بهبود اجرای مهارت پاس (p=0.000) می شود. دستیابی به این نتایج در حالی که تاکیدی بر نقش تمرین و برنامه ریزی مناسب آن در آموزش مهارت های حرکتی دارد, به نظر می رسد چالش نو را در مبانی نظری برنامه ریزی تمرین و نحوه استفاده از آن برای گروه های خاص به ارمغان بیاورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، نجمه، رستمی، ربابه، و هادیان فرد، حبیب. (1396). تاثیر سطوح متفاوت تداخل زمینه ای بر اجرای مهارت پاس در پسران دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896300/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور نجمه، رستمی ربابه، هادیان فرد حبیب. تاثیر سطوح متفاوت تداخل زمینه ای بر اجرای مهارت پاس در پسران دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896300/fa

    IEEE: کپی

    نجمه حسن پور، ربابه رستمی، و حبیب هادیان فرد، “تاثیر سطوح متفاوت تداخل زمینه ای بر اجرای مهارت پاس در پسران دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button