Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,113
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تجربه زیسته معلم دانش آموز لکنتی (شرایط کلاسی ایجاد، شدت یا بهبود لکنت دانش آموز): پژوهش روایی

نویسندگان

اعرابی فرشیده

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 دراین پژوهش سعی برآن است که با تجربه زیسته معلم با دانش آموز لکنتی در کلاس درس, نکات مختلفی در مورد دانش آموز لکنتی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. این تحقیق, تحقیقی روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرانه تعلق دارد. منبع داده های این تحقیق, خاطرات معلم از کلاس است. داستان او مانند داستان های همه معلمان اشاره به تجربیاتی دارد که در آموزش و معلمی کسب می شود. در این تحقیق ابتدا متن به صورت کامل خوانده شده و مفاهیم اصلی کد گذاری شده اند. سپس کدها در مقوله های مختلف باتوجه به اشتراک معنا قرار داده شده اند آنگاه باتوجه به شباهت مقوله ها, تم های اصلی انتخاب شده اند و در مرحله آخرپس از مرور تم ها, چارچوب نظری برای تفسیر آن ها ارائه شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد کودک مبتلا به لکنت به دلیل فشارهایی که از سوی همکلاسی ها, معلمان و محیط آموزشی احساس می کند از مشکل گفتاری خود آگاه و آن را به عنوان مشکلی جدی می پذیرد. در این مرحله کودک تصور می کند که با فشار آوردن به خود و تغییر حالات چهره می تواند مانع از ناروانی کلام شود. درحالی که چنین حالاتی پس از مدتی به صورت رفتارهای غیر ارادی در او تثبیت می شوند. تغییر نگرش فرد لکنتی نسبت به گفتار و برقراری ارتباط از طریق ایجاد تغییر در محیط ارتباطی و شنوندگان, به ویژه معلم, والدین و شنوندگان دائمی کودک امکان پذیر می گردد. اطرافیان آنها باید کمک کنند تا واکنش های منفی نسبت به لکنت را کاهش داده, تحمل و پذیرش گفتار آنان را افزایش دهند. زمانی که کودکان بتوانند بین افزایش روانی گفتار و نگرش های ارتباطی سالم, تعادل به وجود آورند, بهترین فرصت راخواهند یافت تا ارتباط گران موفقی شوند و آزادانه و با اعتماد به نفس در هر موقعیت و شرایطی صحبت کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعرابی، فرشیده. (1397). تجربه زیسته معلم دانش آموز لکنتی (شرایط کلاسی ایجاد, شدت یا بهبود لکنت دانش آموز): پژوهش روایی. کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/897872/fa

    Vancouver: کپی

    اعرابی فرشیده. تجربه زیسته معلم دانش آموز لکنتی (شرایط کلاسی ایجاد, شدت یا بهبود لکنت دانش آموز): پژوهش روایی. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/897872/fa

    IEEE: کپی

    فرشیده اعرابی، “تجربه زیسته معلم دانش آموز لکنتی (شرایط کلاسی ایجاد, شدت یا بهبود لکنت دانش آموز): پژوهش روایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا