Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

14,737
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,159
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی اهداف اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور) و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در دوره ابتدایی

نویسندگان

اعرابی فرشیده

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر به تبیین هدف های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور درحوزه انجمن اولیا و مربیان و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان می پردازد. پرسش های این پژوهش عبارتند از: الف) اهداف سند تحول بنیادین در حوزه انجمن چیست ؟ ب) اهداف نقشه جامع علمی درحوزه انجمن چیست ؟ ج) اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان چیست؟ د) آیا اهداف سند تحول بنیادین با اهداف انجمن اولیا و مربیان مطابقت دارد و اهداف سند تحول بنیادین در اساسنامه تحقق پیدا کرده است یانه؟ ه) آیا اهداف نقشه جامع علمی کشور با اهداف انجمن اولیاومربیان مطابقت دارد و اهداف نقشه جامع علمی کشور در اساسنامه تحقق پیدا کرده است یانه؟ برای پاسخ به پرسش های یاد شده, سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور و همچنین اساسنامه انجمن به روش بردی تحلیل و بررسی شد, بر اساس توصیف و تفسیر های انجام شده دیده می شود که در سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور در عرصه تعلیم و تربیت, مشارکت خانواده ها وتعامل فعال و اثرگذار و منسجم آنها برای دستیابی به اهداف به عنوان یک اصل مهم تلقی شده است. تکریم خانواده به عنوان رکن رکین اثرگذاری در شخصیت فرزندان و دانش آموزان, از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. آموزش خانواده, تقویت بنیان خانواده و تلاش در جهت افزایش آگاهی و توانایی خانواده همسو با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور در اسناد مذکور تاکید شده است. نتایج مقایسه اهداف اساسنامه انجمن با اهداف اسناد در حوزه انجمن اولیا و مربیان نشان می دهد که میزان اهداف تحقق نیافته درهر دو سند (سندتحول بنیادین, نقشه جامع علمی کشور) بیشتر از اهداف تحقق یافته است و بنابراین نتایج پژوهش, این مطلب را می رساند که توجه برنامه ریزان باید به هر دو سند بیشتر باشد چر که این اسناد در آموزش و پرورش به عنوان یک رکن اساسی تلقی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعرابی، فرشیده. (1397). بررسی اهداف اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش, نقشه جامع علمی کشور) و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در دوره ابتدایی. کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/897874/fa

    Vancouver: کپی

    اعرابی فرشیده. بررسی اهداف اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش, نقشه جامع علمی کشور) و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در دوره ابتدایی. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/897874/fa

    IEEE: کپی

    فرشیده اعرابی، “بررسی اهداف اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش, نقشه جامع علمی کشور) و مقایسه آن با اهداف اساسنامه انجمن اولیا و مربیان در دوره ابتدایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا