مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی میزان اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر بحران هویت و اختلال در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دختر پیش دبستانی و دبستانی اردبیل

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر بحران هویتو اختلال در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دختر دوره پیش دبستانی و دبستانی می باشد. هویت یک سازه و ساختار روانی- اجتماعی است که در طول زندگی فرد شکل می گیرد و شامل برداشت فرد از خود و ارزش هایی است که از جانب دیگران دریافت می کند. بحران هویت در صورتی اتفاق می افتد که فرد در برداشت از خویش تصمیم گیری و در روابط با دیگران دچار اشکال شود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر پیش دبستانی و دبستانی شهر اردبیل مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری 200 نفر دانش آموزان کلاس پیش دبستانی تا ششم است که در سال تحصیلی 96-97 به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند آزمون بحران هویت و اختلال در شکل گیری بر روی آن ها اجرا گردید سپس از میان این افراد 30 نفر را که بالاترین نمره را در آزمون بحران هویت کسب نمودند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) و گروه آزمایش طی 7 جلسه 60 دقیقه ای در جلسات آموزشی شرکت نمودند. ابزار پژوهش پرسشنامه هویت یابی 30 سوالی و پرسشنامه جمعیت شناختی بود فرضیه تحقیق این بود که آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بحران هویت اختلال در شکل گیری دانش آموزان را کاهش می دهد نتایج تحلیل t وابسته نشان داد که افراد گروه آزمایش میانگین بحران هویت آن ها پس از آموزش کاهش یافته است و این تفاوت در سطح 0.005 معنادار می باشد (p<0.005).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیقی، داوود، یوسفی سادات، عین اله، قربانی، حجت، و قلی پور، زهرا. (1397). بررسی میزان اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر بحران هویت و اختلال در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دختر پیش دبستانی و دبستانی اردبیل. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898735/fa

    Vancouver: کپی

    شفیقی داوود، یوسفی سادات عین اله، قربانی حجت، قلی پور زهرا. بررسی میزان اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر بحران هویت و اختلال در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دختر پیش دبستانی و دبستانی اردبیل. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898735/fa

    IEEE: کپی

    داوود شفیقی، عین اله یوسفی سادات، حجت قربانی، و زهرا قلی پور، “بررسی میزان اثربخشی آموزش مسوولیت پذیری به شیوه واقعیت درمانی بر بحران هویت و اختلال در شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان دختر پیش دبستانی و دبستانی اردبیل،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button