مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی در رابطه با ابعاد هویت ملی کودکان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این تحقیق با هدف تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره آموزش ابتدایی در رابطه با ابعاد هویت ملی کودکان انجام گرفته است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گرد آوری داده ها می توان آن را در زمره تحقیقات تحلیل محتوا از نوع کمی تلقی نمود. جامعه پژوهش کتاب های درسی دوره ابتدایی بوده است که از مجموع 39 جلد کتاب در این دوره, 15 جلد کتاب با 3 عنوان هدیه های آسمانی, بخوانیم و تعلیمات اجتماعی انتخاب و تحلیل محتوا شده اند. برای گردآوری داده ها از سیستم مقوله بندی و تجزیه و تحلیل آن ها از آزمون آماری کای دو با بهره گیری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که بیش ترین میزان توجه کتاب های درسی دوره ابتدایی در میان حوزه های مختلف در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه پنجم و مربوط به حوزه سیاسی بوده است. کم ترین میزان توجه کتاب های درسی دوره ابتدایی در میان حوزه های مختلف در کتاب هدیه های آسمانی پایه دوم و مربوط به حوزه پژوهش و فناوری بوده و با توجه به ساختار تصویر در کتاب های درسی دوره ابتدایی و ملموس و عینی بودن مطالب برای دانش آموزان کم ترین میزان توجه مربوط به کتاب بخوانیم پایه ششم در حوزه های مختلف شده است و بیش ترین میزان توجه با ساختار تصویر مربوط به تعلیمات اجتماعی پایه ششم گردیده است. در نتایج به دست آمده بین محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی و ابعاد هویت ملی کودکان تفاوت معنا داری وجود داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، جعفر، جوانی، شهین، خلیلی، معصومه، و سلطانی، علیرضا. (1397). تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی در رابطه با ابعاد هویت ملی کودکان. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898737/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی جعفر، جوانی شهین، خلیلی معصومه، سلطانی علیرضا. تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی در رابطه با ابعاد هویت ملی کودکان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898737/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ابراهیمی، شهین جوانی، معصومه خلیلی، و علیرضا سلطانی، “تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی در رابطه با ابعاد هویت ملی کودکان،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button