مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش هنر و ادبیات (شعر، داستان و...) در فرایند هویت یابی کودکان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مساله هویت یابی کودکان موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با مساله نقش هنر و ادبیات و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهشگران در رشته روانشناسی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و به لحاظ شیوه گرد آوری اطلاعات, از نوع مروری تحلیلی میباشد. جامعه این تحقیق شامل کلیه مدارک و مستندات موجود در رابطه با این موضوع بوده است. فرایند هویت مشخص می کند که فرد از لحاظ روانی و اجتماعی کیست و چه جایگاهی دارد, به بیان دیگر, هویت یابی, کنشگر اجتماعی را قادر می سازد که برای پرسش های بنیادی معطوف به کیستی و چیستی خود پاسخ مناسب و قانع کننده ای پیدا کند. با توجه به منابع نظری و تئوری درباره هویت یابی کودکان و نقش هنر و ادبیات می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته روانشناسی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود نویسندگان کتب ادبیات کودک و متخصصان تعلیم و تربیت.شرایطی را, اتخاذ نمایند که کودکان با این مولفه ها آشنا شده و در جهت تقویت گرایشات فطری و کمک به شکل گیری هویت در آنها, سازو کارهای آموزش عینی مولفه های هویت را برای دانش آموزان طراحی و تقویت کند. و همچنین لازم است مباحث هویت یابی کودکان و نقش هنر و ادبیات در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خداخواه، عبدالکریم، شیخ زاده، مصطفی، و مقصدعالی، پریسا. (1397). نقش هنر و ادبیات (شعر, داستان و...) در فرایند هویت یابی کودکان. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898738/fa

    Vancouver: کپی

    خداخواه عبدالکریم، شیخ زاده مصطفی، مقصدعالی پریسا. نقش هنر و ادبیات (شعر, داستان و...) در فرایند هویت یابی کودکان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898738/fa

    IEEE: کپی

    عبدالکریم خداخواه، مصطفی شیخ زاده، و پریسا مقصدعالی، “نقش هنر و ادبیات (شعر, داستان و...) در فرایند هویت یابی کودکان،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898738/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button