مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مطالعه تطبیقی ادبیات با هنر نمایش در بالابردن شناسایی هویت ملی کودک ایران اسلامی (مطالعه موردی، دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه سما بندرعباس)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر تحت عنوان مطالعه تطبیقی ادبیات با هنر نمایش می باشد که در راستای اهداف مشخص در جامعه اسلامی, با عنوان بالابردن شناسایی هویت ملی کودک ایران اسلامی به رشته تحریر در آمده است. با توجه میزان علاقه دانش آموزان به هنر نمایش و تاثیر این هنر بی بدیل در شناسایی و تقویت هویت ملی مذهبی ایران اسلامی برآن شدیم تا تحقیق و بررسی ای در زمینه اهمیت و جایگاه این موضوع در آموزش و پرورش با هدف ایجاد یا تقویت روحیه, مرام و مسلک پهلوانی و جوانمردی و... صورت پذیرد. از آنجا که کودکان تحت تاثیر فعالیت های هنری واکنش های مثبتی از خود نشان می دهند لذا نگارندگان این پژوهش را بر آن داشت که با برقراری ارتباط میان خود و کودک و تبدیل داستان هایی که در کتابخانه های مدارس در قالب قصص قرآنی نیز وجود دارد با آموزش های از پیش تعیین شده آنها را جهت نوشتن یک نمایشنامه ای بس کوتاه ترغیب نمایند. لذا در هر مدرسه تعدادی هنرمند دست به قلم وجود خواهد داشت که جهت ارائه متون درسی خود نیازی به جستجو اینترنتی نداشته و می توانند از متن های نوشته شده توسط خودشان آنها را اجرا نموده و در نهایت لذت و شور و اشتیاق خاص در محیط مدرسه و تحت نظارت اولیاء مدرسه و آموزگارشان به تحصیل و اجرای فعالیت هنری خود بپردازند. در همین راستا کودک آموزش می بیند که در جامعه اسلامی و با استفاده از کتب دینی و مذهبی و همچنین مشورت با هم نوعان و هم سالان خود می تواند نمایشنامه هایی را بنویسد که قابلیت اجرایی دارند و حتی تا مراحل مختلف از جمله مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین سطوح بالاتر راه یابند. در نظام آموزش و پرورش تمامی تلاشها برای کودکان و با کودکان صورت می پذیرد لذا برای رسیدن به اهداف دراز مدت و متعالی همانند هویت ایرانی اسلامی و تقویت و ایجاد خلاقیت بیشتر و با توجه به نسل پویا و جدید باید از روشهای نوین مشارکتی و جذاب مانند هنر نمایش و ادبیات نمایشی و تبیین و تخصیص داستان های ادبیات کهن فارسی در کتاب های درسی برای سالم ماندن و دور از هرگونه تحریف هویت های ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، بابک، و کشاورز، اعظم. (1397). مطالعه تطبیقی ادبیات با هنر نمایش در بالابردن شناسایی هویت ملی کودک ایران اسلامی (مطالعه موردی, دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه سما بندرعباس). همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898753/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی بابک، کشاورز اعظم. مطالعه تطبیقی ادبیات با هنر نمایش در بالابردن شناسایی هویت ملی کودک ایران اسلامی (مطالعه موردی, دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه سما بندرعباس). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898753/fa

    IEEE: کپی

    بابک دهقانی، و اعظم کشاورز، “مطالعه تطبیقی ادبیات با هنر نمایش در بالابردن شناسایی هویت ملی کودک ایران اسلامی (مطالعه موردی, دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه سما بندرعباس)،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button