مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

عوامل موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, بررسی و شناسایی عوامل موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 کرج می باشد. سازمان های کنونی, اهمیت بیشتری برای درک, انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل شده و در کسب و به کارگیری دانش و اطلاعات روزانه به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوبتر به ارباب رجوعان پیشی گرفته اند. ایجاد یک دیدگاه جامع در خصوص عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی به اشتراک گذاری دانش و شناخت مناسب تسهیل کننده های آن در آموزش و پرورش به عنوان پیش نیازی در رسیدن به اهداف مدیریت دانش در حوزه آموزش عمومی کشور ضروری می نماید. در این راستا, این مقاله با شناسایی 17 عامل و 26 پرسش کلیدی در فرایند به اشتراک گذاری دانش درسازمان ها و دسته بندی آنها در قالب سه حوزه فرهنگ سازمانی, سیستم و فناوری و راهبردهای مدیریت, به تعیین اولویت اهمیت هر یک از عوامل مذکور درحیطه 100نفر کارمندان اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج استان البرز پرداخته است. این تحقیق با استفاده از یک گروه آزمودنی که به طورتصادفی انتخاب شده اند با به کارگیری روش تحقیق کمی, به تدوین چارچوبی به منظور تبیین راهکارهای مهم استقرار به اشتراک گذاری دانش پرداخته است. درادامه نیز به کمک تجزیه وتحلیل با استفاده از آمار استنباطى و بهره گیری از قابلیت های نرم افزار SPSS, همبستگی عوامل مدل با تعیین ضریب اسپیرمن, تعیین و همچنین وضعیت نرمال بودن نمونه با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شده و با استفاده از آزمون ناپارامتری فریدمن نیز رتبه بندی معیارهای سه گانه مدل معرفی شده, صورت گرفت. جهت روایی محتوای پرسشنامه سعی شده تا سوالات کاملاً مستند بود و همچنین مورد بازبینی خبرگان امر قرار گیرد. از سویی برای پایایی پرسشنامه نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است که عدد 837/0 به دست آمده نشانگر پایایی آن میباشد. پس از انجام آزمون, ضریب اسپیرمن, نشان از همبستگی مثبت بین هرزوج از عوامل سه گانه تحقیق را در سطح معنی داری دوسویه 0, 01مشخص می کند. همچنین بررسی صحت روابط بین عوامل اصلی و وزن (اولویت) هر یک از عوامل فرعی مذکور در حوزه های سه گانه مطرح شده نشان می دهد که به ترتیب, عوامل فرهنگی, عوامل مدیریتی راهبردهای سیستم و فناوری, بیشترین تأثیر را بر اشتراک گذاری دانش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک منش، شمس الدین، و فولادی تالاری، فریبا. (1397). عوامل موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/898850/fa

    Vancouver: کپی

    نیک منش شمس الدین، فولادی تالاری فریبا. عوامل موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898850/fa

    IEEE: کپی

    شمس الدین نیک منش، و فریبا فولادی تالاری، “عوامل موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button