هدف از مطالعه حاضر، بررسی و شناسایی عوامل موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش 2 در اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 کرج می باشد. سازمان های کنونی، اهمیت بیشتری برای درک، انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل شده و در کسب و به کارگیری دانش و اطلاعات روزانه به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوبتر به ارباب رجوعان پیشی گرفته اند. ایجاد یک دیدگاه جامع در خصوص عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی به اشتراک گذاری دانش و شناخت مناسب تسهیل کننده های آن در آموزش و پرورش به عنوان پیش نیازی در رسیدن به اهداف مدیریت دانش در حوزه آموزش عمومی کشور ضروری می نماید. در این راستا، این مقاله با شناسایی 17 عامل و 26 پرسش کلیدی در فرایند به اشتراک گذاری دانش درسازمان ها و دسته بندی آنها در قالب سه حوزه فرهنگ سازمانی، سیستم و فناوری و راهبردهای مدیریت، به تعیین اولویت اهمیت هر یک از عوامل مذکور درحیطه 100نفر کارمندان اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج استان البرز پرداخته است. این تحقیق با استفاده از یک گروه آزمودنی که به طورتصادفی انتخاب شده اند با به کارگیری روش تحقیق کمی، به تدوین چارچوبی به منظور تبیین راهکارهای مهم استقرار به اشتراک گذاری دانش پرداخته است. درادامه نیز به کمک تجزیه وتحلیل با استفاده از آمار استنباطى و بهره گیری از قابلیت های نرم افزار SPSS، همبستگی عوامل مدل با تعیین ضریب اسپیرمن، تعیین و همچنین وضعیت نرمال بودن نمونه با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شده و با استفاده از آزمون ناپارامتری فریدمن نیز رتبه بندی معیارهای سه گانه مدل معرفی شده، صورت گرفت. جهت روایی محتوای پرسشنامه سعی شده تا سوالات کاملاً مستند بود و همچنین مورد بازبینی خبرگان امر قرار گیرد. از سویی برای پایایی پرسشنامه نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است که عدد 837/0 به دست آمده نشانگر پایایی آن میباشد. پس از انجام آزمون، ضریب اسپیرمن، نشان از همبستگی مثبت بین هرزوج از عوامل سه گانه تحقیق را در سطح معنی داری دوسویه 0, 01مشخص می کند. همچنین بررسی صحت روابط بین عوامل اصلی و وزن (اولویت) هر یک از عوامل فرعی مذکور در حوزه های سه گانه مطرح شده نشان می دهد که به ترتیب، عوامل فرهنگی، عوامل مدیریتی راهبردهای سیستم و فناوری، بیشترین تأثیر را بر اشتراک گذاری دانش دارند.