مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل رابطه بین ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه با درگیری تحصیلی در دانش آموزان

نویسندگان

قنبرپور زهرا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 ادراک دانش آموزان از کلاس خود بر انگیزش تحصیلی و اجتماعی, باورهای مربوط به خود, راهبردهای یادگیری, وارد شدن به فعالیت های یادگیری, کمک گرفتن از دیگران, پیشرفت تحصیلی, و عملکردهای هیجانی آنها تاثیر می گذارد. این پژوهش جهت تحلیل رابطه ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه با درگیری تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر کرج در سال تحصیلی 97-96 انجام شد. روش تحقیق همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه سوم شهر کرج به تعداد 5769 نفر و حجم نمونه به تعداد 361 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها, از پرسشنامه های نگرش نسبت به مدرسه شهید مطهری, ادراک فعالیت های کلاسی جنتری و همکاران و درگیری تحصیلی کریستیانا استفاده شد. از آزمون اسپیرمن برای بررسی فرضیه ها استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه و مولفه های آنها با درگیری تحصیلی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. با مساعد کردن ادراک محیط کلاسی و نگرش های دانش آموزان می توان درگیری تحصیلی افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبرپور، زهرا. (1397). تحلیل رابطه بین ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه با درگیری تحصیلی در دانش آموزان. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899022/fa

    Vancouver: کپی

    قنبرپور زهرا. تحلیل رابطه بین ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه با درگیری تحصیلی در دانش آموزان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899022/fa

    IEEE: کپی

    زهرا قنبرپور، “تحلیل رابطه بین ادراک محیط کلاسی و نگرش عاطفی نسبت به مدرسه با درگیری تحصیلی در دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button