مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

340
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تعیین سطح آگاهی خانواده هایِ دانش آموزان از نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی فرزند (بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی و تعیین میزان آگاهی خانواده های دانش آموزان از نقش و جایگاهی است که در سند تحول بنیادین برای خانواده در نظر گرفته شده است. شرط نخست اینکه خانواده های دانش آموزان در برخورد با فرزندان خود, در زمینه تربیت رسمی, در راستای راهکارهای سند تحول رفتار کنند اینست که به نقش, جایگاه و حقوق خانواده در سند تحول آشنایی داشته باشند. در پژوهش حاضر برای دستیابی به هدف پژوهش از ابزار پرسشنامه (پرسشنامه معلمان و پرسشنامه والدین دانش آموزان) استفاده شده است. جامعه آماری معلمان و والدین دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان سمنان بودند. تعداد اعضای نمونه, به روش نمونه گیری در دسترس 41 نفر معلم و 62 نفر از والدین دانش آموزان این مقطع از سه آموزشگاه متوسطه اول دخترانه کم برخوردار, نیمه برخوردار و برخوردار شهرستان سمنان بوده است. داده های حاصل از پرسشنامه ها ی تکمیل شده بوسیله ورژن 22 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی نتایج آماری نشان می دهد که معلمان و خانواده ها به نقش موثر خانواده در تربیت رسمی اذعان دارند و در کل تفاوت معناداری بین نظرات والدین و معلمان وجود ندارد ولی در مورد شش سوال خاص که از متن سند تحول بنیادین طرح شده بود, حدود نیمی از والدین آگاهی بسیارکم و کم داشتند. این نتیجه نشان می دهد آگاه سازی والدین دانش آموزان بر نقش و جایگاه خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثابتی، زینب، اکبریان، مریم، و پاک نظر، محدثه. (1397). تعیین سطح آگاهی خانواده هایِ دانش آموزان از نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی فرزند (بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش). کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899025/fa

    Vancouver: کپی

    ثابتی زینب، اکبریان مریم، پاک نظر محدثه. تعیین سطح آگاهی خانواده هایِ دانش آموزان از نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی فرزند (بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899025/fa

    IEEE: کپی

    زینب ثابتی، مریم اکبریان، و محدثه پاک نظر، “تعیین سطح آگاهی خانواده هایِ دانش آموزان از نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی فرزند (بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش)،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899025/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button