مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7,825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ویژگی های سازمان یادگیرنده (بررسی دیدگاه پیتر سنگه)

نویسندگان

احمدی اکرم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 اداره سازمانها در دنیای پر جنب و جوش و بی اندازه رقابت آمیز, رو به پیچیدگی و دشواری می گذارد. در این شرایط راه حل های گذشته دیگر پاسخگوی مسئله های امروزی نیست. پس «آموختن به قصد حل مسئله» و« یادگیری با هدف توسعه» به دستور کار سازمان ها تبدیل شده است, تا در حال حاضر که استفاده از قواعد و فرمول های از پیش تعیین شده راهگشا نیست, فرصت هایی برای رفع نیازهای فوری به کمک یادگیری و رشد وجود داشته باشد. امروزه دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده ای که دهه های قبل به وجود آمده بودند, کارساز نیستند و حکم دایناسورهایی را دارند که توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محکوم به فنا شدند. سازمانهای بزرگ با ساختارهای سنتی توان و انعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامونی بویژه با توجه به مسایل جهانی شدن را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز کنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را به دست آورند. یکی از مهمترین این ابزارها, ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه کردن یادگیری سازمانی است. بنابراین, سازمانهایی موفق تر هستند که زودتر, سریع تر و بهتر از رقبا یادبگیرند. درست به همین دلیل است که مفهوم سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی در سالهای اخیر مطرح شده و رشد فزاینده ای داشته است. سازمانها به جای رفتارها و حرکتهای سنتی خود که در بهترین شکل آن در برگیرنده آموزش نیز می بود, تبدیل به سازمانی شوند که همواره یاد می گیرند, یعنی کوشش خود را در جهت یادگیری به عنوان یک امتیاز رقابتی به کار می برند. در مقاله حاضر, ضمن تعریف سازمان یادگیرنده و مشخص ساختن ویژگیهای اصلی آن, سعی می شود که عواملی (مانند استراتژی, مدیریت, فرهنگ و. . . ) را که در ایجاد, شکل گیری و رشد چنین سازمانی موثر است, معرفی کرده و سپس یادگیری سازمانی یا به عبارت دیگر, ابعاد و انواع یادگیریهایی که در سازمان امکان پذیر است تشریح می گردد و به ذکرنمونه هایی از تحقیقات مرتبط در سازمان ها پرداخته می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، اکرم. (1397). ویژگی های سازمان یادگیرنده (بررسی دیدگاه پیتر سنگه). کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899254/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی اکرم. ویژگی های سازمان یادگیرنده (بررسی دیدگاه پیتر سنگه). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899254/fa

    IEEE: کپی

    اکرم احمدی، “ویژگی های سازمان یادگیرنده (بررسی دیدگاه پیتر سنگه)،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button