مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تبیین تاثیر محصول گردشگری غذا بر برند مقصد گردشگری

نویسندگان

کی منش دلارام

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مواد غذایی به عنوان اولین نیاز بشر صرفا در این مواد خلاصه نمی شود. این ماده مغذی, فرهنگی است که جای خودرا در بین فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی هر منطقه پیدا کرده است. موادغذایی به عنوان یک منبع حیاتی در گردشگری قلمداد می شود و به عنوان بخش اساسی از هر تجربه گردشگری به رسمیت شناخته می شود( جعفری مهرآبادی و همکاران, 1396). گردشگری خورد و خوراک یک پدیده جدیدی نیست, زیرا مسافران همواره مجبور بوده اند در مکان های خارج از محل زندگی شان غذا بخورند. با این حال سفر با انگیزه یادگیری بیشتر در مورد سبک آشپزی یک منطقه, امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های ویژه, خرید غذا یا لذت بردن از دوره های آموزش آشپزی, پدیده های نسبتا نوینی هستند. غذا می تواند به عنوان یک جذابیت سفر باشدکه موجب افزایش تجربه بازدید کننده می شود. (شاطریان و همکاران, 1396). این موضوع تایید شده است که انواع غذاها و نوشیدنی هایی که به گردشگران ارایه می شوند, به عنوان منبع بالقوه ی مهمی در توسعه پایدار اقتصادی, فرهنگی و زیست محیطی در مقصدهای گردشگری شناخته می شوند, به عبارت دیگر غذا می تواند به عاملی مهم برای متمایز سازی مقصدها تبدیل شود. همچنین امروزه گردشگری غذا به یک استرتژی بازاریابی و اقتصادی مهم برای صنایع رستوران داری و هتلداری, تفریحگاه ها و مقصدهای گردشگری تبدیل شده است (فیاض و میرتقیان رودسری, 1395). از سوی دیگر برندینگ مقاصد نیز یک فرایند مدیریتی در صنعت گردشگری است که نقش خود را در دو سطح ایفا می کند: اول آنکه حلقه اتصال شناختی با سیستم ارزشی و اداراکی مشتریان است. از سوی دیگر ابزاری برای هماهنگ کردن رفتار ذی نفعان متعددی استکه در بازاریابی مقصد دخیل هستند. به عبارت دیگر برند یک منبع ارتباطی هم در ارتباط با مشتریان و هم در ارتباط با سایر ذینفعان محلی است(کیانی, 1387). بنابراین زمانی یک مقصد گردشگری غذا در برندسازی موفق شده است که گردشگران رفتار خرید خود را تکرار نمایند و دوباره جهت استفاده از خدمات این مقصد ها به آنها مراجعه نمایند(فیاض و میرتقیان رودسری, 1395). لذا این مقاله کوشش اندیشگی است که به روش اسنادی و کتابخانه ای انجام پذیرفته و در آن ضمن اشاره به تعاریف, مفاهیم و ویژگی های گردشگری غذا و انواع آن و نیز برند به نقش و جایگاه این محصول گردشگری در برندسازی مقاصد گردشگری پرداخته می شود و در نهایت پیشنهادات و راهکارهایی جهت ارتقای سطح گردشگری غذا و بهره مندی از این محصول خلاق و جذاب در مقاصد گردشگری ارایه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کی منش، دلارام. (1399). تبیین تاثیر محصول گردشگری غذا بر برند مقصد گردشگری. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899753/fa

    Vancouver: کپی

    کی منش دلارام. تبیین تاثیر محصول گردشگری غذا بر برند مقصد گردشگری. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899753/fa

    IEEE: کپی

    دلارام کی منش، “تبیین تاثیر محصول گردشگری غذا بر برند مقصد گردشگری،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button