مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای زنجیره ای کوروش شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 خرید, یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی امروزی است, با این حال تفاوت هایی در خرید بین مصرف کنندگان وجود دارد. برای اکثر افراد, خرید کردن بخش کوچکی از فعالیت های روزمره آنان می باشد. با این حال, برای برخی دیگر خرید کردن بخش اصلی زندگی آنها را تشکیل می دهد. یکی از انواع رفتارهای خرید که بسیاری از ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد, خرید وسواسی می باشد که جنبه تاریک رفتار مصرف کننده نامیده می شود. خرید وسواسی به عنوان رفتاری مزمن و تکرار شونده توصیف شده است که پاسخی ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی می باشد. پژوهشگران اخیراً به موضوع افزایش خرید وسواسی در اقتصادهای پیشرفته توجه نموده اند. تحقیقات نشان می دهد, خرید وسواسی در بسیاری از کشورها, خصوصا در جوامعی که از نظر مصرف به بلوغ رسیده اند شایع است. در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای کوروش شهر تهران پرداخته شد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان خانم فروشگاه های کوروش شهر تهران بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی خوشه ای تعداد 384 نفر پرسشنامه وصول گردیده و به وسیله مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته. نتایج پژوهش نشان داد که مادی گرایی, دسترسی و استفاده از کارت های اعتباری, گرایش به خرج کردن, استرس, حراج یا خرید ارزان, گرایش های رفتار خرید وسواسی والدین و علاقه به مد تاثیر مثبت و معنا داری بر خرید وسواسی دارد و عزت نفس تاثیر معکوسی بر این خرید دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، علی، مهاجری، محمدجواد، و اردستانی، اکرم. (1399). بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای زنجیره ای کوروش شهر تهران. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899762/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی علی، مهاجری محمدجواد، اردستانی اکرم. بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای زنجیره ای کوروش شهر تهران. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899762/fa

    IEEE: کپی

    علی شفیعی، محمدجواد مهاجری، و اکرم اردستانی، “بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای زنجیره ای کوروش شهر تهران،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button