مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش راهبردهای تنظیم هیجان در اهمال کاری دانش آموزان شهر فردوس

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش راهبردهای تنظیم هیجان در اهمال کاری دانش آموزان شهر فردوس بود. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. 322 نفر از دانش آموزان شهر فردوس در مقطع متوسطه در حال تحصیل در سال 1397-1396 (با استفاده از جدول مورگان) انتخاب شدند. پرسشنامه مورداستفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه تنظیم هیجانی گرانفسکی و همکاران (2001) و پرسشنامه اهمال کاری سولومون و راث بلوم در سال (1984) می باشد. به منظور تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از رگرسیون استفاده گردید. نتایج بیانگر آن است که بین راهبردهای تنظیم هیجان و اهمال کاری دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد به طوری که اهمال کاری با راهبرد های منفی رابطه مثبت و بین اهمال کاری با تمرکز مثبت رابطه منفی وجود دارد. P<0/01(05/0Rs= ). همچنین افراد برای تنظیم هیجان های منفی خود از راهبرد اهمال کاری استفاده می کنند, زیرا آن ها به کمک این راهبرد حداقل به صورت گذرا از هیجان های منفی دور می شوند و احساس بهتری را تجربه می کنند. با توجه به نقش اهمال کاری در عملکرد تحصیلی و راهبردهای تنظیم هیجان با این متغیر, به نظر میرسد با آموزش دانش آموزان می توان به بهبود اهمال کاری آنان کمک نموده و اقدامات مؤثر روان شناختی مناسبی انجام داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داورپناه، ندا، و خاکشور شاندیز، فاطمه. (1397). نقش راهبردهای تنظیم هیجان در اهمال کاری دانش آموزان شهر فردوس. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899849/fa

    Vancouver: کپی

    داورپناه ندا، خاکشور شاندیز فاطمه. نقش راهبردهای تنظیم هیجان در اهمال کاری دانش آموزان شهر فردوس. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899849/fa

    IEEE: کپی

    ندا داورپناه، و فاطمه خاکشور شاندیز، “نقش راهبردهای تنظیم هیجان در اهمال کاری دانش آموزان شهر فردوس،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button