مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ و هویت در استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در زنان خانه دار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در قرن حاضر با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات, تبادل اطلاعات, فرهنگ, دانش و نگرش بین جوامع و ملت ها با سرعت چشم گیری گسترش داشته است. این تبادلات بر اساس عملکرد رسانه های الکترونیک, مجازی و دیجیتال بوده و فرد را با انبوهی از اخبار, آگهی ها, تصاویر و. . . رو به رو می سازد که کارگزاران جنگ نرم را قادر می سازد, برای تغییر باورها و ارزش ها از این طریق جوامع را مورد هدف قرار دهند. در این میان سواد رسانه ای از مهم ترین مولفه هایی است که نوعی درک مبتنی بر مهارت تفکر جهت تجزیه و تحلیل انبوه پیام های دریافتی است. هدف اصلی سواد رسانه ای آن است که مهارت پایه سازماندهی اطلاعاتی را به مخاطب انتقال دهد, به نحوی که اطلاعات و آگاهی دریافتی طبقه بندی شده و از این طریق استقلال ادراکی را ایجاد می نماید. مطابق تحقیقات به عمل آمده, افراد-خصوصا زنانی-که در شبکه های مجازی حضور فعال تری دارند, بیشتر رفتار مصرفی, نمایشی دارند. همچنین در بعدهای هویت جنسیتی, ملی, جهانی و دینی دارای تغییر معنادار می باشند در حالی که در تغییرات بعد هویت خانوادگی تفاوت معنادار نشان نمی دهند. در این مطالعه نیز در بین فاکتورهای تعیین شده, تحصیلات اثر معنی دار در سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ نشان داده, درحالی که باقی گزینه ها شامل سن, وضعیت تأهل, دارا بودن فرزند, رسانه پرکاربرد, محتوای مورداستفاده و اثرگذاری در انتخاب های روزمره, موثر بوده اند اما اثر معنی دار نشان نمی دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، مهتاب، و شجاعی فرد، علی. (1399). سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ و هویت در استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در زنان خانه دار. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899878/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی مهتاب، شجاعی فرد علی. سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ و هویت در استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در زنان خانه دار. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899878/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب حاتمی، و علی شجاعی فرد، “سواد رسانه ای و پایبندی به فرهنگ و هویت در استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای در زنان خانه دار،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button