مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان از نظر میزان فعال بودن محتوا به روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1396

نویسندگان

صادقیان مجتبی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 یکی از اهداف اساسی در کتاب درسی علوم ایجاد ارتیاط بین آموزه های علمی و زندگی واقعی و به عبارتی, کسب علم سودمند وهدفدار است. و تحقق این امر میسر نیست مگر با درگیر کردن دانش آموز در فرآیند یادگیری و برانگیختن توجه وی نسبت به محتوایی که در حال یادگیری آن است. بنابراین گنجاندن محتوای فعال در برنامه درسی دانش آموزان از الزامات یادگیری است. از این رو پژوهش حاضر کوشیده است تا میزان فعال بودن متن و تصاویر را تعیین کند و در رابطه با فعالیت ها نیز ضریب فعالیت محور بودن آن ها را محاسبه نماید. در این پژوهش از روش ویلیام رومی استفاده شد و جامعه ی آماری کتاب علوم تجربی پایه ی چهارم دبستان بود که به علت وسعت آن نمونه ی آماری گرفته شد. در پایان این پژوهش مشخص گردید که متن کتاب با ضریب درگیری 41 /0, فعال بوده و قابلیت درگیر ساختن دانش آموز را دارد. تصاویر کتاب نیز با ضریب درگیری 44 /. فعال بود. هم چنین ضریب فعالیت محور بودن کتاب نیز 5 /. بدست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقیان، مجتبی. (1398). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان از نظر میزان فعال بودن محتوا به روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1396. همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/899945/fa

    Vancouver: کپی

    صادقیان مجتبی. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان از نظر میزان فعال بودن محتوا به روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1396. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899945/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی صادقیان، “تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان از نظر میزان فعال بودن محتوا به روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1396،” presented at the همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button