مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه اثربخشی دو روش عقلانی هیجانی و انضباط قاطعانه بر میزان مهارت های فکری، احساسی و رفتاری دانش آموزان دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مهارتهای اساسی زندگی در سه دسته مهارتهای فکری, احساسی و رفتاری دسته بندی شده است (ورنون, 2009), صاحبنظران توجه هماهنگ به این را ضروری دانسته اند و آموزش و پرورش را در آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان مسئول دانسته اند. هدف اصلی این پژوهش مقایسه میزان تاثیر دو روش عقلانیهیجانی و روش انضباط قاطعانه بر مهارتهای فکری, احساسی و رفتاری دانش آموزان دوره متوسطه دوم بوده است. روش انجام پژوهش آزمایش از نوع طرح سه گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بوده است. جامعه شامل دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 98-1397 بوده است که تعداد 75 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و در 3 گروه 25 نفری قرار گرفته اند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته مهارتهای زندگی بر گرفته از پرسشنامه مهارتهای زندگی (ساعتچی, کامکاری و عسگریان, 1389) بوده است. روایی بیرونی و درونی پرسشنامه مورد تایید 15 نفر از صاحبنظران برنامه ریزی درسی قرار گرفته است و ضریب پایایی آزمون با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ, 92/0 بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره و آزمون تعقیبی شفه در محیط نرم افزار spss21 استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد, استفاده از روش عقلانیهیجانی در مقایسه با روش انضباط قاطعانه در آموزش مهارتهای فکری, احساسی و رفتاری به دانش آموزان تاثیر بیشتری دارد. با توجه به این یافته ها نتیجه گیری می شود, برای آموزش مهارتهای اساسی زندگی به دانش آموزان روش عقلانیهیجانی توصیه می شود و استفاده از روش انضباط قاطعانه از کارآمدی لازم در آموزش مهارتهای فکری, احساسی و رفتاری برخوردار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الماسی، عباس، اسدزاده، حسن، و معاضدیان، آمنه. (1398). مقایسه اثربخشی دو روش عقلانی هیجانی و انضباط قاطعانه بر میزان مهارت های فکری, احساسی و رفتاری دانش آموزان دوره متوسطه. همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/899963/fa

    Vancouver: کپی

    الماسی عباس، اسدزاده حسن، معاضدیان آمنه. مقایسه اثربخشی دو روش عقلانی هیجانی و انضباط قاطعانه بر میزان مهارت های فکری, احساسی و رفتاری دانش آموزان دوره متوسطه. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899963/fa

    IEEE: کپی

    عباس الماسی، حسن اسدزاده، و آمنه معاضدیان، “مقایسه اثربخشی دو روش عقلانی هیجانی و انضباط قاطعانه بر میزان مهارت های فکری, احساسی و رفتاری دانش آموزان دوره متوسطه،” presented at the همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button