مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف مقایسه بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی انجام شد. روش: تحقیق حاضر از نوع پژوهش کاربردی و از نظرماهیت و روش, پژوهش حاضر, از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری دانشجویان دارای اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی در پیام نور تهران جنوب بود که تعداد انها 152 نفر بودند. در پژوهش حاضر از نمونه شامل 80 نفر از دانشجویان که شامل (40 دانشجو دارای اضطراب اجتماعی و 40 دانشجو بدون نشانگان اضطراب اجتماعی) بود و از شیوه نمونه گیری هدفمند در دسترس استفاده شد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه اضطراب اجتماعی واتسون و فرند (1969), پرسشنامه حل مسئله هپنر (1988) و پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال (2010) بود. یافته ها: یافته ها نشان داد بین بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی تفاوت معنی داری در سطح 01/0 وجود دارد. نتیجه گیری: دانشجویان دارای اضطراب اجتماعی نسبت به دانشجویان بدون نشانگان اضطراب اجتماعی از مهارت حل مسئله و انعطاف پذیری شناختی کمتری برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساسانی کورعباسلو، رضا، دهستانی، مهدی، و مهدوی، عاطفه. (1399). مقایسه بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900304/fa

    Vancouver: کپی

    ساسانی کورعباسلو رضا، دهستانی مهدی، مهدوی عاطفه. مقایسه بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900304/fa

    IEEE: کپی

    رضا ساسانی کورعباسلو، مهدی دهستانی، و عاطفه مهدوی، “مقایسه بینش شناختی و مهارتهای حل مسئله در دانشجویان با نشانگان اضطراب اجتماعی و بدون نشانگان اضطراب اجتماعی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button