مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تعیین شاخص های سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان در ایران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از این مطالعه سنجش میزان سطح خوانایی کتاب تعلیمات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی, بررسی تفاوت سطح خوانایی تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی با سطح توانایی خوانایی دانش آموزان از نظر میزان تناسب متون و مقایسه آنها با سطح سنی و درک و فهم دانش آموزان است. انتخاب روش پژوهش بر اساس تحلیل محتوا و با استفاده از فرمول تعیین شاخص سطح خوانایی گانینگ است. موضوع مورد مطالعه کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی شامل 22 درس در 120 صفحه است. یافته های حاصل از این پژوهش نشان میدهد که از نظر سطح خوانایی گانینگ کتاب مورد نظر با سطح خوانایی و سطح درک و فهم دانش آموزان این مقطع متناسب است. هر چند رویه درس ها به ترتیب ساده به دشوار نبود و نمونه میانی از نظر خوانایی در سطح پایین تری نسبت به دو نمونه دیگر قرار داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، نسیم، و غفاری، هاجر. (1399). تعیین شاخص های سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان در ایران. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900325/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده نسیم، غفاری هاجر. تعیین شاخص های سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان در ایران. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900325/fa

    IEEE: کپی

    نسیم عبداله زاده، و هاجر غفاری، “تعیین شاخص های سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان در ایران،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900325/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button