مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی سطح خوانایی کتاب علوم تجربی چهارم دبستان به روش هارتلی و مک لافلین

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش ارزیابی و سنجش سطح خوانایی کتاب علوم تجربی پایه ی چهارم دبستان بر اساس دو روش هارتلی و مک لافلین می باشد. روش تحقیق این پژوهش کمی, و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری این تحقیق کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان می باشد. عواملی که در توانایی فرد برای خواندن, جهت درک پیام های موجود در متن مؤثر هستند سطح خوانایی کتاب درسی را تعیین می کنند. در این پژوهش از دو روش هارتلی و مک لافلین استفاده شد که در روش هارتلی سه نمونه ی 100 کلمه ای از ابتدا, وسط و انتهای کتاب انتخاب گردید و میانگین درصد کلمات ساده آن 79% بدست آمد که با توجه به جدول سطح دشواری هارتلی محتوای کتاب برای دانش آموزان 12 ساله مناسب می باشد. در روش مک لافلین سه نمونه ی 10 جمله ای از ابتدا, وسط و انتهای کتاب انتخاب گردید که با توجه به فرمول مک لافلین محتوای کتاب برای افراد 13 ساله و کلاس 11 مناسب می باشد. بنابراین تحلیل محتوای این کتاب نشان می دهد که سطح خوانایی آن برای دانش آموزان پایه ی چهارم تحصیلی (10 ساله) نامناسب بوده و فراتر از قدرت خوانایی آن ها می باشد. کلمات کلیدی:ن

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده دافچاهی، مهرشاد، و متولی شهرستانی، پیام. (1399). بررسی سطح خوانایی کتاب علوم تجربی چهارم دبستان به روش هارتلی و مک لافلین. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900342/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده دافچاهی مهرشاد، متولی شهرستانی پیام. بررسی سطح خوانایی کتاب علوم تجربی چهارم دبستان به روش هارتلی و مک لافلین. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900342/fa

    IEEE: کپی

    مهرشاد تقی زاده دافچاهی، و پیام متولی شهرستانی، “بررسی سطح خوانایی کتاب علوم تجربی چهارم دبستان به روش هارتلی و مک لافلین،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button