Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

380
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

188
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

فرزند آوری در آیه «حرث» با رویکرد فقه تربیتی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

فرزند آوری یا همان توالد و تناسل, یکی از مسائل مهمی است که قوام حیات بشری منوط به آن است. آیات و روایات زیادی به این بحث اشاره دارند و یکی از این آیات, آیه حرث است. فقه تربیت به بیان حکم فقهی رفتارهایی که از مربی یا متربی سر می زند می پردازد. هدف از بیان این پژوهش که تحلیلی توصیفی و با استناد به منابع کتابخانه ای است, تبیین رویکرد فقهی تربیتی فرزند آوری در آیه حرث است. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که پس از ازدواج مهم ترین وظیفه یک زن و مرد که متصف به حکم وجوب می شود, فرزند آوری است و لازم است که برای تربیت صحیح و شایسته فرزند بی واسطه و نیز تربیت نسل هر آنچه والدین در توانشان است, مبذول دارند. این احکام را با توجه به واژه های آیه حرث می توان استخراج کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گیلانی، زینب، و گیلانی، الهه. (1399). فرزند آوری در آیه «حرث» با رویکرد فقه تربیتی. کنفرانس بین المللی فقه، حقوق و پژوهش های دینی. SID. https://sid.ir/paper/900558/fa

    Vancouver: کپی

    گیلانی زینب، گیلانی الهه. فرزند آوری در آیه «حرث» با رویکرد فقه تربیتی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900558/fa

    IEEE: کپی

    زینب گیلانی، و الهه گیلانی، “فرزند آوری در آیه «حرث» با رویکرد فقه تربیتی،” presented at the کنفرانس بین المللی فقه، حقوق و پژوهش های دینی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا