Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

113
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی علل ضعیف بودن مهارت خواندن در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان صومعه سرا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان صومعه سرا از نظر مسائل, مشکلات خواندن و یادگیری, کیفیت شیوه های تدریس و تأثیر آن بر توان مطالعه و یادگیری دانش آموزان, بررسی نوع سبک و راهبرد یادگیری دانش آموزان در خواندن و مطالعه و انجام تکالیف درسی و عوامل تهدیدکننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. تحقیق درباره هوش هیجانی و ارتباط بین راهبرد مطالعه و هوش دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان مورد دقت نظر قرار گرفته است جامعه پژوهش دبیرستان های پسرانه شهرستان صومعه سرا را شامل می شود این پژوهش از نوع توصیفی و روش زمینه یابی می باشد داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه به دست آمده اند. پس از جمع آوری پرسشنامه های تکمیل شده توسط دبیران محترم و دانش آموزان از حوزه های مربوط به شیوه های تدریس و راهبرد های مطالعه و خواندن و هوش هیجانی, این داده ها از طریق نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد و نتایج بدست آمده بصورت جداول و نمودار ترسیم گردید از طریق آزمون مجذور k و ماحصل آن در آخر هر جدول که مربوط به حوزه خاص جهت تأیید یا رد فرضیه انجام گرفته مشخص گردید. همچنین در مورد راهبرد های مطلوب یادگیری و راهبرد های نامطلوب یادگیری ( بر اساس امتیاز کسب شده از پاسخ پرسشنامه ) و معدل تحصیلی آنان مقایسه انجام گرفت و در بحث هوش هیجانی نیز مقایسه بین امتیاز حاصل از هوش هیجانی و معدل تحصیلی دانش آموزان به عمل آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که ضعیف بودن مهارت خواندن و یادگیری دانش آموزان بر طبق فرضیه پیش بینی شده به دلیل اشکال در شیوه های تدریس مبنی بر تأکید معلمان به حفظ معلومات کتابی و کم توجهی به خلاقیت و باز تولید فکری دانش آموزان, فقر آگاهی از راهبردهای صحیح مطالعه و یادگیری مورد تأیید است و هوش هیجانی از عوامل اثرگذار بر مهارت مطالعه و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد و پیشنهاداتی برای رفع نواقص مکشوفه مطرح گردید که به شرح ذیل است: 1 در انتخاب معلم و کیفیت آموزش معلم برنامه ریزی اصولی انجام گیرد 2 در دوره های ضمن خدمت الگوها و متدهای نوین آموزشی, تربیتی به معلمان ارائه گردد. 3 ساعتی را در برنامه های درسی مدارس با عنوان آشنایی با راهبردهای صحیح مطالعه و یادگیری اختصاص یابد. 4 مسابقات فرهنگی با موضوع مهارت خواندن و یادگیری دانش آموزان بر پا گردد 5 توسط دبیران و مشاوران محترم مدارس دانش آموزان ضعیف در امر تحصیل شناسایی و در مورد راهبرد مطالعه و یادگیری آنان تحقیق به عمل آمده و راهنمایی های لازم ارائه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، بهمن، حمیدی زاده، محمدرضا، و حسین پور، علیرضا. (1400). بررسی علل ضعیف بودن مهارت خواندن در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان صومعه سرا. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901059/fa

    Vancouver: کپی

    زندی بهمن، حمیدی زاده محمدرضا، حسین پور علیرضا. بررسی علل ضعیف بودن مهارت خواندن در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان صومعه سرا. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901059/fa

    IEEE: کپی

    بهمن زندی، محمدرضا حمیدی زاده، و علیرضا حسین پور، “بررسی علل ضعیف بودن مهارت خواندن در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان صومعه سرا،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا