Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

143
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی، تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه مدارس در کنار انتقال دانش اهمیت زیادی برای آموختن و یادگیری تفکر به دانش آموزان قائل هستند؛ بنابراین هدف از اجرای این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی, تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی بود. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی شهر همدان در سال تحصیلی 1400-1399 بودند. حجم نمونه پژوهش 62 نفر بود که از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هرکدام 31 نفر) جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه باورهای فراشناختی ولز و کاترایت-هاتون (2004), آزمون سنجش تفکر انتقادی ساسو (2013) و مقیاس خودکارآمدی شرر و همکاران (1982) بود. آموزش فلسفه در 12 جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس در قالب نرم افزار spss22 استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی, تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان اثر معناداری داشت (01/0p< ). با توجه به نتایج, آموزش فلسفه به کودکان می-تواند بر ظرفیت شناختی و فراشناختی کودکان موثر باشد بنابراین پیشنهاد می شود در برنامه های آموزشی کودکان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اولادیان، مهسا، و نجاتیان، آرزو. (1400). تاثیر آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی, تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901067/fa

    Vancouver: کپی

    اولادیان مهسا، نجاتیان آرزو. تاثیر آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی, تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901067/fa

    IEEE: کپی

    مهسا اولادیان، و آرزو نجاتیان، “تاثیر آموزش فلسفه بر باورهای فراشناختی, تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901067/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا