Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در تمام نظام های آموزشی مخصوصا نظام های متمرکز مانند کشور ما, کتاب درسی یکی از ارکان اصلی و از مهم ترین مراجع یادگیری محسوب می شود. هرگونه نقص و کاستی در کتاب تاثیر مستقیمی بر دانش و میزان یادگیری دانش آموزان می گذارد به همین جهت محتوای کتاب درسی به صورت مستمر باید مورد تحلیل و بازبینی واقع شود. پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی انجام شد. روش تحقیق, "تحلیل محتوا" بر اساس الگوی ویلیام رومی و بر مبنای شاخص درگیری فراگیران در سه مولفه متن, تصاویر, تمارین و نیز بررسی میزان فعالیت محور بودن کتاب می باشد. جامعه آماری پژوهش, کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بود و نمونه آماری پژوهش را برخی صفحات کتاب که به صورت تصادفی انتخاب شدند تشکیل می دهد. یافته های تحقیق نمایان ساخت که ضریب درگیری با متن 09/2, با تصاویر کتاب 2/1 و با تمارین 8/3 است. همچنین کتاب با ضریب درگیری 45/4 بیش از اندازه فعالیت محور است و با آوردن تمارین زیاد منجر به خستگی دانش آموزان می شود. تصاویر درگیری ذهنی لازم را برای دانش آموزان فراهم می کند اما متن و تمارین, به دلیل فعالیت زیاد, به یادگیری خنثی می انجامد و در زمره محتواهای غیرفعال قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، ساینا، و خودکار، فاطمه. (1400). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901087/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی ساینا، خودکار فاطمه. تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901087/fa

    IEEE: کپی

    ساینا اسدی، و فاطمه خودکار، “تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تکنیک ویلیام رومی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا