Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

269
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

234
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مبانی، مفاهیم و الگوهای تئوریک تعالی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 تغییرات به وجود آمده در اقتصاد جهانی و تلاش سازمان تجارت جهانی در راستای جهانی کردن اقتصاد و افزایش رقابت, کشورهای مختلف اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را به این باور رسانده است که حضور و ماندگاری در بازارهای منطقه ای و جهانی و حتی داخلی مستلزم افزایش توان رقابتی سازمان های آنان است. گسترش فرهنگ تعالی سازمانی و علاقه مندی مدیران به بهبود مستمر, منجر به افزایش تقاضا برای استقرار سیستم های تعالی شده است که یکی از مهم ترین این مدل ها, مدل بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) می باشد. مدل EFQM درصورتی که به درستی به کار گرفته شود ابزار کارآمدی است که می تواند روش های خودارزیابی و بهبود مداوم را در سازمان ها نهادینه نموده و امکان شناسایی بهترین فرایندها و انجام بهینه کاوی را فراهم آورد. مدل تعالی سازمانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا, ابزاری برای کمک به سازمان ها در شناسایی مسیر تعالی, سنجش موقعیت فعلی سازمان, بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری سازمانی و در نهایت طرح راهکارهای مناسب برای بهبود عملکرد آن است. امروزه سازمان ها به واسطه محیط رقابتی و محرک های داخل و خارج از سازمان به سمت تعالی سازمانی و ارتقای عملکرد خود پیش می روند. در این میان مدل تعالی سازمانی EFQM به عنوان یکی از معروف ترین رویه های تعالی سازمانی نقش به سزایی در این زمینه ایفا می کند. با به کارگیری مدل تعالی در سازمان ها می توان از یک سو میزان موفقیت در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی را ارزیابی کرد و از سوی دیگر عملکرد را با سایر سازمان ها مقایسه کرد از این رو هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه اطلاعات و بررسی دیدگاه ها و نظرات پژوهش های گذشته درباره مدل تعالی سازمانی EFQM است. در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده با توجه به اینکه مدل تعالی سازمانی در کشورهای درحال توسعه از جمله ایران برگرفته از کشورهای غرب و اروپائی می باشد. قبل از اجرای آن باید بستر مناسب آن را برای اجرای این گونه مدل ها و الگوها فراهم آوریم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدسی، علیرضا، ثریای، سیدرضا، و مولوی، حسین. (1400). مبانی, مفاهیم و الگوهای تئوریک تعالی سازمانی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/901958/fa

    Vancouver: کپی

    مقدسی علیرضا، ثریای سیدرضا، مولوی حسین. مبانی, مفاهیم و الگوهای تئوریک تعالی سازمانی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901958/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا مقدسی، سیدرضا ثریای، و حسین مولوی، “مبانی, مفاهیم و الگوهای تئوریک تعالی سازمانی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا