مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

61
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رتبه بندی کارشناسی های امور اداری نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از دو روش (TOPSIS-SAW)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

رتبه بندی یکی از راهکارها و شیوه های ارزیابی عملکرد سازمانها می باشد. لذا با توجه به ارتباط مستقیم مابین معلمان و کارشناسی های امور اداری در ادارات آموزش و پرورش و تاثیر عملکرد خوب و موثر این حوزه بر احقاق حقوق معلمان, در این مقاله بر آن شدیم که روشی برای رتبه بندی و ارزیابی حوزه های امور اداری ادارات 41 ناحیه و منطقه ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از نشانگرها و ملاک های عامل های پنج گانه استخدام, حقوق و مزایا, نقل و انتقالات, تشکیلات و بازنشستگی, ارائه نماییم. بدیهی است با توجه به وجود پنج معیار متفاوت فوق, این معیارها با هم قابل مقایسه نمی باشد. بنابراین باید از مدلی که امکان انتخاب گزینه ای که بیشترین مزیت را برای تمامی معیارها ارائه کند و امکان اعمال تفاوت های مذکور در نتیجه گیری را داشته باشد, استفاده نمود که این ویژگی در مدل هایی استخراج شده از روش تصمیم گیری چند معیاره(MCDM) وجود دارد که در این پژوهش از دو مدل SAW و TOPSIS استفاده نمودیم. در ابتدای پژوهش امتیازات حاصل از ارزیابی شاخص های پنجگانه مذکور با استفاده از نظرات کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای 41 منطقه و ناحیه دریافت شد و سپس با استفاده از روش SAW (که یک روش از مدل های تصمیم گیری چند شاخصه بوده که از نوع جبرانی به حساب می آید و در آن می توان از متغیرهای کمی یا کیفی براساس نظرات فردی یا گروهی استفاده نمود) و پس از آن با استفاده از روش TOPSIS (که این روش از روش های زیر گروه سازشی از مدل جبرانی بوده و در آن, گزینه ای ارجح خواهد بود که نزدیک ترین گزینه به راه حل ایده آل باشد. ) رتبه بندی این 41 ناحیه و منطقه انجام شد و نتایج بیانگر این موضوع است که همانگونه که انتظار می رفت نواحی و مناطقی که امتیاز بالاتری را در ارزیابی عملکردی خود, توسط کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان را داشته اند, دارای رتبه بهتری در نتایج حاصله می باشند و همچنین با مقایسه نتایج حاصله در دو روش فوق, حدود 88 درصد همخوانی در نتایج, وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنی عامریان، سجاد، خداوردیان، اعظم، و بنی عامریان، محمد. (1401). رتبه بندی کارشناسی های امور اداری نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از دو روش (TOPSIS-SAW). کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. SID. https://sid.ir/paper/902100/fa

    Vancouver: کپی

    بنی عامریان سجاد، خداوردیان اعظم، بنی عامریان محمد. رتبه بندی کارشناسی های امور اداری نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از دو روش (TOPSIS-SAW). 1401. Available from: https://sid.ir/paper/902100/fa

    IEEE: کپی

    سجاد بنی عامریان، اعظم خداوردیان، و محمد بنی عامریان، “رتبه بندی کارشناسی های امور اداری نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از دو روش (TOPSIS-SAW)،” presented at the کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902100/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button