مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی گر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی

صفحات

 صفحه شروع 675 | صفحه پایان 682

چکیده

 زمینه پژوهش های متعددی به رابطه هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی اشاره کرده اند, اما مسئله این پژوهش این است که آیا هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان می تواند بر رابطه هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی دانشجویان تاثیر بگذارد؟ هدف هدف این پژوهش تعیین اثر میانجی گر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی بود. روش بر مبنای یک طرح همبستگی از نوع مدل سازی معادلات ساختاری, 280 (118 مرد, 162 زن) دانشجو به روش نمونه برداری خوشه ایچند مرحله ای انتخاب شدند و به مقیاس هسته ارزشیابی خود (جاج و دیگران, 2003), مقیاس رضایت از زندگی (داینر و دیگران, 1985), مقیاس هماهنگی خود با هدف (الیوت و شلدون, 1998), و پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان (گارنفسکی و کرایج, 2006) پاسخ دادند. یافته ها نتایج نشان داد همبستگی بین هسته ارزشیابی خود, هماهنگی خود با هدف, نظم جویی شناختی هیجان و رضایت از زندگی مثبت و معنادار است (0/01>P). همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که در ارتباط بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی, هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان نقش میانجی گر ایفا می کنند (0/01>P). نتیجه گیری بنابراین می توان نتیجه گرفت هسته ارزشیابی خود از طریق اثرگذاری بر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان نقش مهمی در افزایش رضایت از زندگی دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی، دنا، و نعمت طاووسی، محترم. (1398). نقش میانجی گر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی. مجله علوم روانشناختی، 18(78 )، 675-682. SID. https://sid.ir/paper/93144/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی دنا، نعمت طاووسی محترم. نقش میانجی گر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1398؛18(78 ):675-682. Available from: https://sid.ir/paper/93144/fa

    IEEE: کپی

    دنا شجاعی، و محترم نعمت طاووسی، “نقش میانجی گر هماهنگی خود با هدف و نظم جویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی،” مجله علوم روانشناختی، vol. 18، no. 78 ، pp. 675–682، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button