مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

40
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل نوع شناسی اثرات آرایه های ادبی در تبلیغات چاپی بر ادراک مخاطبان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این تحقیق با بحث در خصوص وابستگی عمیق میان تبلیغات و زبان, نشان می دهد چگونه برخی از ویژگی ها بلاغی و نشانه شناختی زبان برای رسیدن به اهداف تبلیغات مورد بهره برداری قرار می گیرند و چگونه پاسخ عاطفی و شناختی مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهند. این مطالعه با استفاده از روش کمی شبه آزمایش تأثیر بلاغت کلامی بر پاسخ مخاطبان را مورد سنجش قرار داد. در این تحقیق تأثیر چهار بلاغت کلامی پرکاربرد اشاره, کنایه, استعاره, و مبالغه بکاربرده شده در تعداد 287 تبلیغ چاپی بر واکنش عاطفی و شناختی مخاطبان بررسی شد. این مرحله که به روش شبه آزمایش انجام شد, 360 آزمودنی در 12 گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و یافته ها نشان داد بلاغت کلامی بر پاسخ عاطفی و شناختی تأثیر مثبت دارد. همچنین یافته های این بخش نشان داد واکنش عاطفی و شناختی مخاطبان به بلاغت های مختلف با توجه به نوع صنعت, متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدزاده، وحیده، و کیماسی، مسعود. (1401). تحلیل نوع شناسی اثرات آرایه های ادبی در تبلیغات چاپی بر ادراک مخاطبان. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/949943/fa

    Vancouver: کپی

    اسدزاده وحیده، کیماسی مسعود. تحلیل نوع شناسی اثرات آرایه های ادبی در تبلیغات چاپی بر ادراک مخاطبان. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/949943/fa

    IEEE: کپی

    وحیده اسدزاده، و مسعود کیماسی، “تحلیل نوع شناسی اثرات آرایه های ادبی در تبلیغات چاپی بر ادراک مخاطبان،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/949943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button