مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر به کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 14

چکیده

 ساخت و تولید دانش با توجه به تجربه انفرادی افراد از جهان از کاربرد های یادگیری ساخت گرایی است. مدل یادگیری مولد یک مدل یادگیری ساخت گرایی است که در آن دانش از طریق تجارب و تعاملات فراگیر ایجاد می شود. این مدل یادگیری متمرکز بر تلفیق دانش جدید با دانش اولیه ی دانش آموزان در یادگیری فعال است. بنابراین, به منظور بهبود در نتایج یادگیری, درک مفاهیم فیزیک, مهارت های عمومی و توانایی کاهش باورهای غلط دانش آموز از مفاهیم فیزیک می توان از یادگیری مولد بهره برد. هدف از این پژوهش مطالعه ی پژوهش های اخیر در مورد کاربرد یادگیری مولد در آموزش فیزیک, همچنین شناخت مزایا و محدودیت های آن می باشد. آنچه از این پژوهش نتیجه می شود آن است که در مدل یادگیری مولد در یادگیری درس فیزیک دانش آموزان با خلاقیت و انتقاد بیشتر در توسعه دانش به دست آمده, توانایی یافتن پدیده ها و حل مشکلات, آموزش احترام به عقاید دیگران و همچنین درک و تصحیح بدمفهومش های موجود را به دست می آورند. استفاده از آزمایشگاه مجازی و دیگر نرم افزارهای مرتبط در این شرایط کرونایی باعث برطرف کردن مشکلاتی نظیر کمبود وقت برای انجام آزمایش حقیقی و عدم انجام آزمایش دقیق به دلیل شرایط فنی و یا محیطی می شود. روش تحقیق کتابخانه ای و مطالعه و گردآوری نتایج پژوهش های اخیر درباره این موضوع می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کمالیان فر، احمد، دادخواه، زهرا، و دشتی خویدکی، مطهره. (1400). مروری بر به کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک, مزایا و معایب. پژوهش در آموزش علوم تجربی، 1(1 )، 9-14. SID. https://sid.ir/paper/950265/fa

    Vancouver: کپی

    کمالیان فر احمد، دادخواه زهرا، دشتی خویدکی مطهره. مروری بر به کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک, مزایا و معایب. پژوهش در آموزش علوم تجربی[Internet]. 1400؛1(1 ):9-14. Available from: https://sid.ir/paper/950265/fa

    IEEE: کپی

    احمد کمالیان فر، زهرا دادخواه، و مطهره دشتی خویدکی، “مروری بر به کارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک, مزایا و معایب،” پژوهش در آموزش علوم تجربی، vol. 1، no. 1 ، pp. 9–14، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button