مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش به اخلاق حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی ساری در سال 1398-99

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 142

چکیده

 سابقه و هدف: در جامعه ی پزشکی, بحث اخلاق حرفه ای بسیار حایز اهمیت است و تحت عنوان medical ethics مباحث بسیار گسترده ای را به خود اختصاص داده است. لذا با توجه به اهمیت حقوق بیماران و اعتلای آن که تنها با اطلاع رسانی مردم و آموزش دندانپزشکان, میسر می شود, مطالعه ای با هدف بررسی نگرش دانشجویان دندانپزشکی ساری به اخلاق حرفه ای انجام گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه ی توصیفی, جامعه ی پژوهش کلیه ی دانشجویان 3 سال آخر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را شامل میشد که با سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار بررسی پرسشنامه ای پژوهشگر ساخته بر اساس مطالعات مرتبط با این زمینه بود که میزان روایی و پایایی آن در مطالعه ی کرمپوریان و همکاران مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تکمیل پرسشنامه ها, نتایج حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS 16 آنالیز شد. یافته ها: بر اساس یافته ها 106 دانشجو در این مطالعه شرکت کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان23. 84 ± 2. 51 بود. پس از آنالیز داده های حاصل از مجموع امتیازات پرسشنامه ها, میانگین نگرش دانشجویان 104. 97 ± 9. 87 بود که در بازه ی نگرش خوب قرار میگیرد. فراوانی نگرش متوسط, خوب و بسیار خوب دانشجویان به ترتیب 4. 7%, 79. 2% و 16% بوده است نتیجه گیری: دانشکده به عنوان تاثیرگذار ترین نیرو بر شکل دهی اخلاق دانشجویان می باشد؛ بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن تفاوت های حرفه ای دندانپزشکی, برنامه آموزشی درس اخلاق بازنگری و بر اساس این رشته تدوین گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الیاسی گرجی، نادیا، باقری نسامی، معصومه، و نحوی، اعظم. (1400). بررسی نگرش به اخلاق حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی ساری در سال 1398-99. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 18(2 (پیاپی 68) )، 136-142. SID. https://sid.ir/paper/950641/fa

    Vancouver: کپی

    الیاسی گرجی نادیا، باقری نسامی معصومه، نحوی اعظم. بررسی نگرش به اخلاق حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی ساری در سال 1398-99. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1400؛18(2 (پیاپی 68) ):136-142. Available from: https://sid.ir/paper/950641/fa

    IEEE: کپی

    نادیا الیاسی گرجی، معصومه باقری نسامی، و اعظم نحوی، “بررسی نگرش به اخلاق حرفه ای در دانشجویان دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی ساری در سال 1398-99،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 18، no. 2 (پیاپی 68) ، pp. 136–142، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button