مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر آسیب های ساختاری و کارکردی آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشگاهیان (موردمطالعه: دانشگاه علامه طباطبائی)

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل آسیب های ساختاری و کارکردی آموزش عالی کشور بود. روش این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ گردآوری اطلاعات از نوع کیفی اکتشافی بوده است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش برای گردآوری اطلاعات, صاحب نظران آموزش عالی, اعضای هییت علمی و دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبایی بود. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند و از نوع گلوله برفی استفاده شد. با استفاده از مصاحبه نیمه ساختمند با هفت صاحب نظر آموزش عالی, سی و چهار عضو هییت علمی و نوزده دانشجوی دکتری تا نیل به اشباع نظری مصاحبه شد. اطلاعات گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد دست بندی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با استناد با به یافته های این پژوهش آسیب های شناسایی شده آموزش عالی در ایران در دو سطح خرد و کلان شناسایی و دسته بندی شدند. در سطح خرد عواملی نظیر استاد, محتوای درسی, دانشجو, امکانات و در سطح کلان عواملی همچون عدم استقلال دانشگاه ها, اشکالات نظام پذیریش دانشجو, گسست بین آموزش و پرورش و آموزش عالی, تاکید بیش از حد بر دروس نظری و بی توجهی به دروس عملی, عدم مشارکت اعضای هییت علمی در تدوین برنامه درسی, وضعیت نامناسب مقاله و پایان نامه نویسی بررسی و تجزیه و تحلیل شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیخا، احمد. (1399). تحلیلی بر آسیب های ساختاری و کارکردی آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشگاهیان (موردمطالعه: دانشگاه علامه طباطبائی). آموزش علوم دریایی، 7(23 )، 42-63. SID. https://sid.ir/paper/950781/fa

    Vancouver: کپی

    کیخا احمد. تحلیلی بر آسیب های ساختاری و کارکردی آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشگاهیان (موردمطالعه: دانشگاه علامه طباطبائی). آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(23 ):42-63. Available from: https://sid.ir/paper/950781/fa

    IEEE: کپی

    احمد کیخا، “تحلیلی بر آسیب های ساختاری و کارکردی آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشگاهیان (موردمطالعه: دانشگاه علامه طباطبائی)،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 23 ، pp. 42–63، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950781/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button