مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رعایت اصول اخلاق حرفه ای در رفتار خرید مصرف کنندگان در صنعت مد

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه بینش جدید مبنی بر اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای در صنعت مد, منجر به تغییر در انتخاب محصولات از سوی مصرف کنندگان شده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رعایت اخلاق حرفه ای در رفتار خرید مصرف کنندگان در صنعت مد می باشد. روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش های توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل خریداران پوشاک در شهر اردبیل می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری, حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر در نظر گرفته شد که با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. فرضیه ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها یافته ها نشان می دهد که نگرانی مشتریان از جوانب اجتماعی با ضریب استاندارد 85/0, آگاهی مشتریان از جوانب اجتماعی با ضریب استاندارد 89/0؛ باورهای مشتریان از جوانب اجتماعی با ضریب استاندارد 6/0؛ نگرانی مشتریان از جوانب محیطی با ضریب استاندارد 91/0؛ آگاهی مشتریان از جوانب محیطی با ضریب استاندارد 97/0, در نهایت باورهای مشتریان از جوانب محیطی با ضریب استاندارد 86/0, رابطه مثبت و معناداری با رفتار خرید مصرف کنندگان دارد. نتیجه گیری نتایج نشان می دهد که نگرانی, آگاهی و باورهای مشتریان از استثمار کارگران و همچنین نگر انی, آگاهی و باورهای مشتریان از جوانب محیطی (مد دوستدار محیط زیست) با رفتار خرید مصرف کنندگان ارتباط معنی داری دارند. مسیولیت پذیری اجتماعی تولیدکنندگان صنعت پوشاک و مد با ارتقاء استانداردهای اخلاق حرفه ای به توسعه بازارهای هدف کمک خواهد نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگرنژادنوری، باقر، و الیکی، فهیمه. (1400). نقش رعایت اصول اخلاق حرفه ای در رفتار خرید مصرف کنندگان در صنعت مد. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 84-91. SID. https://sid.ir/paper/950788/fa

    Vancouver: کپی

    عسگرنژادنوری باقر، الیکی فهیمه. نقش رعایت اصول اخلاق حرفه ای در رفتار خرید مصرف کنندگان در صنعت مد. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):84-91. Available from: https://sid.ir/paper/950788/fa

    IEEE: کپی

    باقر عسگرنژادنوری، و فهیمه الیکی، “نقش رعایت اصول اخلاق حرفه ای در رفتار خرید مصرف کنندگان در صنعت مد،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 84–91، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button