مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 99

چکیده

 زمینه این پژوهش باهدف مطالعه ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک و قصد خرید الکترونیکی با میانجی گری تبلیغات دهان به دهان الکترونیک و نقش تعدیل گری بیانیه تضمین صورت گرفت. روش این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را افرادی (شهروندان شهر تبریز) تشکیل می دادند که حداقل یک بار به صورت اینترنتی خرید کرده بودند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی بود و با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری, حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 تعیین شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد و برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش معادلات ساختاری با نرم افزارهای SPSS و SMART PLS استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد روابط بین اخلاق تجارت الکترونیک و قصد خرید الکترونیک (بتا=349/0) و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک (بتا=569/0) و همچنین ارتباط تبلیغات دهان به دهان الکترونیک بر قصد خرید الکترونیک (بتا=449/0) مثبت و معنادار بود. نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک در ارتباط بین اخلاق کسب وکار و قصد خرید الکترونیکی (بتا=256/0) و نقش تعدیل گری متغیر بیانیه تضمین نیز در این مدل (بتا=075/0) تایید شد. نتایج بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت تدوین و عمل به شاخص های اخلاق تجارت الکترونیک و نیز ارایه بیانیه تضمین در وب سایت, تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی توسط مشتریان را بهبود بخشیده و آن ها را به سمت خرید محصولات در بستر اینترنتی تشویق و منجر به افزایش سودآوری و عملکرد اثربخش شرکت ها خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی اقدم، صمد، صنوبر، ناصر، مهین تقی زاده، امیررضا، و حق وردی زاده، ابوالفضل. (1400). ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 92-99. SID. https://sid.ir/paper/950789/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی اقدم صمد، صنوبر ناصر، مهین تقی زاده امیررضا، حق وردی زاده ابوالفضل. ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):92-99. Available from: https://sid.ir/paper/950789/fa

    IEEE: کپی

    صمد رحیمی اقدم، ناصر صنوبر، امیررضا مهین تقی زاده، و ابوالفضل حق وردی زاده، “ارتباط اخلاق تجارت الکترونیک با قصد خرید الکترونیک: نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیک و نقش تعدیل گر بیانیه تضمین،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 92–99، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950789/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button