مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عوامل موثر در شکل گیری تصویر شهر در راستای برندسازی موثر شهری. مطالعه موردی: کلانشهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 86

چکیده

 امروزه برندینگ شهری به منزله ابزاری ارزشمند برای شهرهاست تا به گونه ای موثر فرصت های داخلی و خارجی را اداره کرده و آن ها را تبدیل به مزیت های رقابتی نمایند. برندسازی برای شهری مانند اهواز با تمام ویژگی های مذهبی, دفاع مقدس, میراثی, معماری, اقتصادی و کشاورزی و موارد بسیار دیگر, مورد غفلت واقع شده است چرا که این شهر پتانسیل های بالایی برای حضور همه جانبه در عرصه برندسازی شهری و خلق برندی منحصر به فرد برای بهره مندی از مزیت های برندینگ شهری دارد, اما هنوز جایگاه مناسب خود را در این مقوله نیافته است و در واقع برند یک هویت گمشده برای این کلانشهر است. بر این اساس, این پژوهش با هدف تحلیل عوامل موثر در شکل گیری تصویر شهر در راستای برندسازی موثر در شهر اهواز انجام گردیده است. این پژوهش به لحاظ روش شناسی به صورت توصیفی-تحلیلی است. برای گردآوری داده های توصیفی از اسناد کتابخانه ایی و برای گردآوری داده های تحلیلی, به روش پیمایشی و ابزار پرسش نامه از نظرات 40 نفر از کارشناسان و متخصصان حوزه برنامه ریزی شهری استفاده شده است. در تحلیل داده ها از مدل های شبکه عصبی پرپسترون چند لایه (NNMP) و همچنین مدل تحلیل تشخیص (DA) استفاده شده است. بر اساس نتایج پژوهش, مشخص شد که اولا نشان کنونی شهر اهواز بر مبنای بنیان های فرهنگی شکل گرفته است و این موضوع نشان از غلبه مولفه های زبانی, آداب و رسوم منطقه در شناساندن شهر به مناطق اطراف خود دارد. دوما آینده برند شهری به سمت نشان اقتصادی سوق دارد؛ بنابراین برند آینده شهر را باید در نشان اقتصادی شهر جستجو کرد که این امر نیز نیاز به برنامه ریزی و پشتیبانی برنامه ها در این زمینه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانپور، سعید، دامن باغ، صفیه، و علیزاده، هادی. (1399). تحلیل عوامل موثر در شکل گیری تصویر شهر در راستای برندسازی موثر شهری. مطالعه موردی: کلانشهر اهواز. آمایش جغرافیایی فضا، 10(35 )، 67-86. SID. https://sid.ir/paper/950975/fa

    Vancouver: کپی

    امانپور سعید، دامن باغ صفیه، علیزاده هادی. تحلیل عوامل موثر در شکل گیری تصویر شهر در راستای برندسازی موثر شهری. مطالعه موردی: کلانشهر اهواز. آمایش جغرافیایی فضا[Internet]. 1399؛10(35 ):67-86. Available from: https://sid.ir/paper/950975/fa

    IEEE: کپی

    سعید امانپور، صفیه دامن باغ، و هادی علیزاده، “تحلیل عوامل موثر در شکل گیری تصویر شهر در راستای برندسازی موثر شهری. مطالعه موردی: کلانشهر اهواز،” آمایش جغرافیایی فضا، vol. 10، no. 35 ، pp. 67–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button