مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نقش توأم احساسات سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد کوتاه مدت عرضه های اولیه سهام (شواهدی از بازار سرمایه ایران)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف این پژوهش, ارزیابی نقش توأم گرایش های احساسی سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد عرضه های اولیه بازار سرمایه ایران است. نمونه پژوهش شامل 87 شرکت بورسی و فرابورسی عرضه شده در بازه زمانی 1387 تا 1394 انتخاب شده است. برای اندازه گیری متغیر گرایش های احساسی سرمایه گذاران از شاخص آرمز, و برای محاسبه ارزش ویژه برند از دو شاخص هولیهان و کیوتوبیناستفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بر مبنای شاخص هولیهان هیچ تفاوت معناداری بین بازده کوتاه مدت عرضه های اولیه با برندهای قوی و ضعیف وجود ندارد در همین حال و بر مبنای شاخص کیوتوبین در مقاطع کوتاه مدت روزانه اول و دوم بین برندهای قوی و ضعیف تفاوت مثبت و در مقاطع طولانی تر 6 تا 12 ماه, تفاوت بازده برندهای قوی و ضعیف منفی شده است که دال بر اصلاح قیمت گذاری عرضه ها توسط بازار است. همچنین عرضه های انجام شده در شرایط احساسی همراه با خوش بینی در دوره های کوتاه مدت عملکرد بهتری را نسبت به عرضه های انجام شده در شرایط بدبینی بازار به همراه داشتند. نهایتاً در مقاطع یک ماه تا نه ماه پس از عرضه اثر توأم ارزش ویژه برند و خوش بینی بر عملکرد عرضه های اولیه مشاهده گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کفشی، نوشین، و عبالباقی، عبدالمجید. (1399). ارزیابی نقش توأم احساسات سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد کوتاه مدت عرضه های اولیه سهام (شواهدی از بازار سرمایه ایران). دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)، 13(45 )، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/951142/fa

    Vancouver: کپی

    کفشی نوشین، عبالباقی عبدالمجید. ارزیابی نقش توأم احساسات سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد کوتاه مدت عرضه های اولیه سهام (شواهدی از بازار سرمایه ایران). دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)[Internet]. 1399؛13(45 ):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/951142/fa

    IEEE: کپی

    نوشین کفشی، و عبدالمجید عبالباقی، “ارزیابی نقش توأم احساسات سرمایه گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد کوتاه مدت عرضه های اولیه سهام (شواهدی از بازار سرمایه ایران)،” دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)، vol. 13، no. 45 ، pp. 111–129، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951142/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button