مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

262
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

478
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی تعالی فردی معلمان، الگویی نوین در سیاست گذاری انتخاب معلم ممتاز

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه: امروزه انتخاب معلم ممتاز طبق ضوابط خاص و یک فرآیند اداری موردتوجه واقع شده, اما در طول سالیان اخیر با انتقادهای زیادی همراه بوده است. مسیله مهمی که در ارزیابی معلمان مورد غفلت واقع شده, توجه به خود معلمان به عنوان افرادی که دارای ویژگی هایی منحصربه فرد هستند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها تعالی فردی است. هدف: پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی تعالی فردی معلمان به عنوان الگویی در انتخاب معلم ممتاز انجام شده است. روش ها: پژوهش حاضر از نوع کیفی و به شیوه پدیدارشناسی توصیفی می باشد. بدین منظور با 19 نفر از اساتید رشته علوم تربیتی مدیران و معاونان با سابقه و موفق در استان خراسان رضوی که به صورت ملاک محور و به عنوان اطلاع رسان انتخاب شده اند, مصاحبه نیمه ساختاریافته, انجام شده است. داده ها مبتنی بر راهبرد هفت مرحله ای کلایزی تحلیل گردیده است. یافته ها: تعالی فردی, پدیده ای است که می تواند در انتخاب معلم ممتاز موردتوجه قرار بگیرد. در راستای ارتقاء تعالی فردی معلمان, موانع, پیامدها و تسهیل کننده هایی شناسایی گردید. همچنین مصاحبه شوندگان به نقش مدیر مدرسه در ارتقاء تعالی فردی معلمان اشاره داشته اند. نتیجه گیری: تعالی فردی الگوی مناسبی در انتخاب معلم ممتاز است لذا ضرورت داد موانع آن رفع و تسهیل کننده های آن تقویت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قویدل باجگیران، میثم، چرابین، مسلم، فریبرزی، الهام، و اکبری، احمد. (1399). آسیب شناسی تعالی فردی معلمان, الگویی نوین در سیاست گذاری انتخاب معلم ممتاز. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 11(40 )، 93-109. SID. https://sid.ir/paper/951306/fa

    Vancouver: کپی

    قویدل باجگیران میثم، چرابین مسلم، فریبرزی الهام، اکبری احمد. آسیب شناسی تعالی فردی معلمان, الگویی نوین در سیاست گذاری انتخاب معلم ممتاز. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1399؛11(40 ):93-109. Available from: https://sid.ir/paper/951306/fa

    IEEE: کپی

    میثم قویدل باجگیران، مسلم چرابین، الهام فریبرزی، و احمد اکبری، “آسیب شناسی تعالی فردی معلمان, الگویی نوین در سیاست گذاری انتخاب معلم ممتاز،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 11، no. 40 ، pp. 93–109، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا