Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان انطباق کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم (چاپ 1398) با معیارهای تألیف سازنده گرایانه

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 73

چکیده

 در این مقاله ضمن معرفی ملاک های ده گانه تالیف سازنده گرایانه, نظر دبیران مجرب و صاحب نظر شهر تهران در قالب پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از آزمون خی دو, مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. . روش پژوهش, پیمایشی است که با طراحی پرسش نامه ای با 15 سوال, میزان پیروی کتاب مذکور از ده معیار مورد اشاره که متضمن پوشش دادن به عناصر اصلی یک برنامه درسی مانند اهداف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و سازماندهی علمی, روشی و شکلی بر اساس معیار های سازنده گرایی است را مورد بررسی قرار می دهد. جامعه ی آماری پژوهش, 20 نفر از دبیران با تجربه و صاحب نظر مناطق 19 گانه شهر تهران, بوده اند. بر اساس نتایج این پژوهش, مولفان کتاب زیست شناسی در 4 مؤلفه: "طراحی دقیق و رشد دهنده, توجه به سطوح عملکردی بالاتر, ارزشیابی درخدمت یادگیری و راهی بسوی یادگیری های جدید" عملکرد موفقی داشته اند. و در معیارهایی چون "توجه به پیش دانسته های فراگیران, توجه به شیوه های فعال یادگیری, توجه به یادگیری گروهی و اجتماعی, اهمیت رویکردهای تلفیقی, کاربست آموخته ها در محیط جدید و توجه به تکالیف خارج از کلاس" عملکرد مطلوبی نداشته اند. و در مجموع کتاب درسی مورد پژوهش با معیارهای تألیف کتاب های درسی بر اساس معیارهای یاددهی-یادگیری مطابقت کمی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازوبندی، محمدحسن، و دانش، محمد. (1400). بررسی میزان انطباق کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم (چاپ 1398) با معیارهای تألیف سازنده گرایانه. پویش در آموزش علوم پایه، 7(22 )، 57-73. SID. https://sid.ir/paper/951571/fa

    Vancouver: کپی

    بازوبندی محمدحسن، دانش محمد. بررسی میزان انطباق کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم (چاپ 1398) با معیارهای تألیف سازنده گرایانه. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1400؛7(22 ):57-73. Available from: https://sid.ir/paper/951571/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن بازوبندی، و محمد دانش، “بررسی میزان انطباق کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم (چاپ 1398) با معیارهای تألیف سازنده گرایانه،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 7، no. 22 ، pp. 57–73، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا