مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی دانشگاه خدمت محور از منظر خبرگان آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 189

چکیده

خدمت محوری یک عامل تعیین کننده و یک جهت گیری استراتژیک برای دانشگاه است که باید متناسب با تغییرات و درک نیاز جامعه باشد. بر این اساس, هدف اصلی پژوهش حاضر تدوین الگویی برای دانشگاه خدمت محور در چارچوب خدمت به جامعه بوده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش نظریه داده بنیاد انجام شد. نمونه گیری با روش هدفمند (از نوع گلوله برفی) انجام شده که شامل 15 نفر از خبرگان آموزش عالی بودند. جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی اسناد بوده و بر مبنای رهیافت نظام مند استراوس و کوربین (کدگذاری باز, محوری و انتخابی) تحلیل شدند. اعتبار سنجی از طریق مثلث سازی, بازبینی مشارکت کنندگان و خبرگان آموزش عالی صورت گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که ابعاد الگوی پارادایمی شامل شرایط علی (نیروی انسانی, شیوه های خدمت رسانی, فرهنگ دانشگاهی, استقرار نظام تضمین کیفیت خدمات, ساختار دانشگاه, رهبری و مدیریت دانشگاه, منابع مالی مستقل و ویژگی مطالبه گری ذی نفعان), پدیده محوری (دانشگاه خدمت محور), شرایط زمینه ای (پایبندی به ارزش های اخلاقی, بسترسازی و تمهید امکانات, رسالت و ماموریت دانشگاه, چابک سازی, حاکمیت اعتماد جمعی و خودکارمدی جمعی), شرایط مداخله گر (فرهنگ عمومی, عوامل درون دانشگاهی وبرون دانشگاهی), راهبردها (فرهنگ سازی, توسعه تعامل و ارتباطات, حفظ استقلال دانشگاهی و آزادی علمی, توانمندسازی, مدیریت مشارکتی), پیامدها (ارتقاء کیفیت خدمات, توسعه دانش و آگاهی, توسعه فناوری و مشتری محوری) می باشد که بر اساس آن ها مدل دانشگاه خدمت محور طراحی و اعتبار یابی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آذر، خدیجه، نامور، یوسف، راستگو، اعظم، حاتمی، جواد، و ستاری، صدرالدین. (1398). طراحی و اعتباریابی الگوی دانشگاه خدمت محور از منظر خبرگان آموزش عالی. آموزش عالی ایران، 11(3 )، 155-189. SID. https://sid.ir/paper/951622/fa

    Vancouver: کپی

    آذر خدیجه، نامور یوسف، راستگو اعظم، حاتمی جواد، ستاری صدرالدین. طراحی و اعتباریابی الگوی دانشگاه خدمت محور از منظر خبرگان آموزش عالی. آموزش عالی ایران[Internet]. 1398؛11(3 ):155-189. Available from: https://sid.ir/paper/951622/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه آذر، یوسف نامور، اعظم راستگو، جواد حاتمی، و صدرالدین ستاری، “طراحی و اعتباریابی الگوی دانشگاه خدمت محور از منظر خبرگان آموزش عالی،” آموزش عالی ایران، vol. 11، no. 3 ، pp. 155–189، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button