مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر استفاده از نرم افزار شبیه ساز آزمایش های فیزیک در یادگیری و نحوه ی عملکرد دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی و ارزیابی تأثیر استفاده از شبیه سازی آزمایش های فیزیک بر یادگیری و نحوه ی عملکرد دانش آموزان است تا به واسطه ی آن بتوان میزان این تاثیرگذاری بر سرعت عمل و نمرات دانش آموزان و اثرات آن را بررسی کرد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و روش تحقیق, روش پژوهش های علّی (آزمایشی) می باشد. جامعه ی آماری تحقیق شامل کلیه ی دانش آموزان سال یازدهم مدرسه عفت استان اردبیل در سال تحصیلی 98-99 به تعداد 45 نفر می-باشد. پژوهش براساس داده های جمع آوری شده از مدت زمان عملکرد دانش آموزان و نمرات آزمودنی ها در 5 آزمایشی است که شبیه سازی شده اند. اطلاعات به دست آمده از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای بررسی داده ها از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون بونفرونی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد با توجه به نتایج به دست آمده از تحلیل واریانس یک طرفه و سطح معنادار آن و انجام آزمون بونفرونی برای تعیین تاثیرپذیری گروه ها, استفاده از شبیه سازها در هر یک از مؤلفه های سرعت عملکرد و نمرات بسیار موثر هستند, پس می توان از شبیه سازها در جهت یادگیری و آموزش هرچه بهتر دانش آموزان, بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهومند، افسون. (1400). تأثیر استفاده از نرم افزار شبیه ساز آزمایش های فیزیک در یادگیری و نحوه ی عملکرد دانش آموزان. پژوهش در آموزش علوم تجربی، 1(1 )، 15-21. SID. https://sid.ir/paper/951698/fa

    Vancouver: کپی

    فرهومند افسون. تأثیر استفاده از نرم افزار شبیه ساز آزمایش های فیزیک در یادگیری و نحوه ی عملکرد دانش آموزان. پژوهش در آموزش علوم تجربی[Internet]. 1400؛1(1 ):15-21. Available from: https://sid.ir/paper/951698/fa

    IEEE: کپی

    افسون فرهومند، “تأثیر استفاده از نرم افزار شبیه ساز آزمایش های فیزیک در یادگیری و نحوه ی عملکرد دانش آموزان،” پژوهش در آموزش علوم تجربی، vol. 1، no. 1 ، pp. 15–21، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951698/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button