مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

200
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

82
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر بر رفتار نوستالژیک با رویکرد شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی، میراث و نگرش برند (مطالعه موردی: بازارهای نوستالژیک شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 130

چکیده

 از آنجایی که رفتار نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناخت و درک صحیح رفتار مصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود, لذا در این پژوهش ابتدا به بررسی و شناسایی شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی پرداخته شده و برای آنها مولفه های زیر در نظر گرفته شده است: شاخص های فرهنگی هافستد که شامل مادی گرایی, فردگرایی, جمع گرایی, مردمداری در برابر زن مداری, فاصله قدرت, اجتناب از عدم اطمینان و مولفه های اجتماعی شامل ساختار خانواده, گروه های مرجع می باشد و تاثیر این مولفه ها بر روی رفتار نوستالژیک بررسی می شود. سپس تاثیر رفتار نوستالژیک بر روی میراث برند, نگرش برند بررسی می شود. در مرحله بعد تاثیر رفتار نوستالژیک, میراث برند و نگرش برند بر روی نیت خرید بررسی شده و در نهایت تاثیر نیت خرید بر روی خرید واقعی سنجیده می شود. روش شناسی این پژوهش در دو مرحله انجام شده است: در مرحله اول با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی تجزیه و تحلیل انجام شده و در مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری, مدل یابی انجام شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که از بین شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی, مولفه های فاصله قدرت, فردگرایی و گروه های مرجع بر روی رفتار نوستالژیک تاثیر معناداری دارند ولی مولفه های مادی گرایی, جمع گرایی, اجتناب از عدم اطمینان, مردمداری در برابر زن مداری و ساختار خانواده بر روی رفتارهای نوستالزیک تاثیر معناداری ندارند. همچنین رفتار نوستالژیک و نگرش بر روی نیت خرید تاثیر معناداری دارند ولی میراث برند بر روی نیت خرید تاثیر معناداری ندارند و در نهایت نیت خرید بر رفتارخرید واقعی تاثیر معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتح اللهی، ثریا، فریدچهر، الهام، غریب نواز، نادر، و میرابی، وحیدرضا. (1398). طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر بر رفتار نوستالژیک با رویکرد شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی, میراث و نگرش برند (مطالعه موردی: بازارهای نوستالژیک شهر تهران). مدیریت بازاریابی، 14(44 )، 113-130. SID. https://sid.ir/paper/951978/fa

    Vancouver: کپی

    فتح اللهی ثریا، فریدچهر الهام، غریب نواز نادر، میرابی وحیدرضا. طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر بر رفتار نوستالژیک با رویکرد شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی, میراث و نگرش برند (مطالعه موردی: بازارهای نوستالژیک شهر تهران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1398؛14(44 ):113-130. Available from: https://sid.ir/paper/951978/fa

    IEEE: کپی

    ثریا فتح اللهی، الهام فریدچهر، نادر غریب نواز، و وحیدرضا میرابی، “طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر بر رفتار نوستالژیک با رویکرد شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی, میراث و نگرش برند (مطالعه موردی: بازارهای نوستالژیک شهر تهران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 14، no. 44 ، pp. 113–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button