Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    286
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

در محیط رقابتی پر تغییر امروز شرکت ها نیاز به سازگاری زیادی دارند، بنابراین ارایه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت های تولیدی مبدل شده است، از این رو در این پژوهش به واکاوی عوامل موثر بر عملکرد شرکت های تولیدی از منظر مدیریت بازاریابی و کارآفرینی می پردازیم و برای دست یابی به این هدف با 15 فرضیه تاثیر گرایش به کارآفرینی و بازارگرایی بر عملکرد شرکت به واسطه بازارگرایی کارآفرینانه و بازاریابی کارآفرینانه در شرکت های تولیدی شهرک صنعتی شهر گرگان در 6 ماه دوم سال 1397را بررسی می کنیم. پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و بر حسب روش گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی و از نوع پژوهش های علی است. به منظور محاسبه حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده و 180 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسش نامه بین آنها توزیع شد و 152 پرسش نامه قابل استفاده جمع آوری گردید. داده های به دست آمده از پرسش نامه ها با استفاده از نرم افزار Smart PLS و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در پایان نتایج پژوهش نشان داد، فرضیه های؛ تاثیر بازارگرایی کارآفرینانه بر عملکرد، بازارگرایی بر بازارگرایی کارآفرینانه، نوآوری بر عملکرد رد شدند و همچنین قابلیت های فنی نتوانست اثر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد را تعدیل کند. اما سایر فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موسوی سیدعلیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    25-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    199
  • دانلود: 

    487
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده دارایی ها و نسبت گردش موجودی های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که از سال 1393 تا 1396 فعال بوده اند حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک تکنیک غربالگری تعداد 118 شرکت و در کل تعداد 472 شرکت-سال در محدوده زمانی جمع آوری داده های پژوهش تعیین گردید. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، گزارش های منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار، ماهنامه بورس، نرم افزارهای ره آوردنوین، صحرا و دنا و گزارش های حسابرسی، صورت های مالی و درگاه اینترنتی جامعه حسابداران رسمی داده ها نیز با بهره مندی از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در سطح اطمینان 95% بین تمرکز بر مشتری و بازده دارایی ها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین بین تمرکز بر مشتری و نسبت گردش موجودی ها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد که در نهایت هر دو فرضیه مورد تایید قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 199

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 487 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    41-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    665
  • دانلود: 

    748
چکیده: 

کیفیت ارتباط مشتری و خلق ارزش برند از مهم ترین مباحث در حوزه تجارت الکترونیک و خرید آنلاین است. هدف از این پژوهش در واقع بررسی میزان تاثیر منابع اصلی کیفیت ارتباط مشتری (ویژگی های مصرف کننده، ویژگی های شرکت ها، زیرساخت های اجتماعی شرکت، تعاملات) بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) از طریق خلق ارزش برند و قصد خرید آنلاین در میان مشتریان فروشگاه های اینترنتی شهر تهران است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان فروشگاه های اینترنتی شهر تهران است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران برای جامعه نامحدود معادل 384 نفر به دست آمده است. روایی پرسش نامه به تایید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری، تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزارهای اس پی اس اس و آموس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که ویژگی های مصرف کننده، ویژگی های شرکت ها، زیرساخت های اجتماعی شرکت بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) تاثیری معنادار ندارد، اما تعاملات بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) تاثیر معنادار دارد. کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) بر خلق ارزش برند تاثیر معنادار دارد و خلق ارزش برند بر قصد خرید آنلاین نیز تاثیر معنادار دارد. بررسی تاثیرکیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) از طریق خلق ارزش برند در فروشگاه های اینترنتی شهر تهران باعث وفاداری مشتریان به برند محصولات، افزایش خرید اینترنتی، صرفه جویی در زمان و هزینه و در نهایت رشد تجارت الکترونیکی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 748 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    61-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    538
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی چریکی برقصد خرید مصرف کننده با نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی می باشد. بازاریابی چریکی یکی از ابزار های نوین مورد استفاده در ترغیب مشتری به خرید می باشد. لذا با افزایش رقابت در بازارهای داخلی انجام این پژوهش ضروری به نظر می رسد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیل و شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تمام مشتریان شرکت افق کوروش در شهر مشهد می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی ساده است. ابزار گردآوری داده پرسش نامه می باشد که روایی و پایایی آن تایید شده است. برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شده است. نتایج نشان می دهند که بازاریابی چریکی تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرف کننده دارد؛ و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف کننده تاثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    73-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    335
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

هدف این از تحقیق تعیین میزان تاثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش) بود جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه تمام مراجعان و مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر اصفهان تشکیل دادند با توجه به اینکه جامعه آماری پژوهش حاضر نامحدود است، حجم نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 384 نفر به دست آمد. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد تبلیغات محیطی (تیلور و همکاران، 2006)، پرسش نامه استاندارد ارزش ویژه برند (اولسون، 2008) و پرسش نامه استاندارد تصویر برند (احمد سالام، 2017) بود که که روایی پرسش نامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تایید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای تبلیغات محیطی 0/90، ارزش ویژه برند 0/95 و تصویر برند 0/91 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادله ساختاری (SEM) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات محیطی دارای ضریب تاثیر 0/77 بر تصویر برند و با توجه به مقدار معنی داری کمتر از 0/05 این تاثیر معنادار است. از سوی دیگر مقدار اثر تعدیلی ارزش ویژه برند 0/55 بوده و به مقدار معنی داری کمتر از 0/05 این تاثیر معنادار است، این اثر تعدیلی معنادار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 335

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    95-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    310
  • دانلود: 

    543
چکیده: 

با رقابتی شدن بازارهای مالی و گسترش فعالیت بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری، توجه به امر بازاریابی و به کارگیری تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی موثر در جذب مشتریان و افزایش سپرده، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. استفاده از برخی عوامل آمیخته بازاریابی همچون دسترسی و عرضه مناسب خدمات و سرعت و تنوع ارایه شده و تبلیغات مناسب می توانند باعث افزایش سپرده گذاری در موسسات و بانک ها شوند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از این پژوهش ارایه راهبرد علمی مناسب در جهت به کارگیری عوامل موثر بر جذب منابع و ارایه دیدگاهی روشن نسبت به بازاریابی خدماتی بانکی از بعد آمیخته بازاریابی در شعبات بانک صادرات ایران در تهران می باشد. این پژوهش از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و گردآوری داده ها به وسیله پرسش نامه (لیکرت 5 گزینه ایی) است و از روش طبقه بندی یا خوشه ایی بر اساس مناطق جغرافیایی است، حجم نمونه با در نظر گرفتن جامعه آماری نامحدود 318 نمونه تعیین شده است و پایایی پرسش نامه بر اساس آزمون کرونباخ 97 درصد بدست آمده است. با توجه به نتایج حاصل از به کارگیری تکنیک t-استیودنت و ملاک آزمون فرید من و ویلکاکسون ملاحظه می شود که به ترتیب عوامل مکان، محصول، قیمت و ارتقاء در جذب سپرده ها موثر بوده است. از لحاظ شکاف بین وضع موجود و مطلوب به ترتیب مکان، ارتقاء، قیمت و محصول قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 310

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 543 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    113-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    190
  • دانلود: 

    447
چکیده: 

از آنجایی که رفتار نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناخت و درک صحیح رفتار مصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود، لذا در این پژوهش ابتدا به بررسی و شناسایی شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی پرداخته شده و برای آنها مولفه های زیر در نظر گرفته شده است: شاخص های فرهنگی هافستد که شامل مادی گرایی، فردگرایی، جمع گرایی، مردمداری در برابر زن مداری، فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان و مولفه های اجتماعی شامل ساختار خانواده، گروه های مرجع می باشد و تاثیر این مولفه ها بر روی رفتار نوستالژیک بررسی می شود. سپس تاثیر رفتار نوستالژیک بر روی میراث برند، نگرش برند بررسی می شود. در مرحله بعد تاثیر رفتار نوستالژیک، میراث برند و نگرش برند بر روی نیت خرید بررسی شده و در نهایت تاثیر نیت خرید بر روی خرید واقعی سنجیده می شود. روش شناسی این پژوهش در دو مرحله انجام شده است: در مرحله اول با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی تجزیه و تحلیل انجام شده و در مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری، مدل یابی انجام شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که از بین شاخص های فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی، مولفه های فاصله قدرت، فردگرایی و گروه های مرجع بر روی رفتار نوستالژیک تاثیر معناداری دارند ولی مولفه های مادی گرایی، جمع گرایی، اجتناب از عدم اطمینان، مردمداری در برابر زن مداری و ساختار خانواده بر روی رفتارهای نوستالزیک تاثیر معناداری ندارند. همچنین رفتار نوستالژیک و نگرش بر روی نیت خرید تاثیر معناداری دارند ولی میراث برند بر روی نیت خرید تاثیر معناداری ندارند و در نهایت نیت خرید بر رفتارخرید واقعی تاثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 447 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button