مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عوامل اجتماعی بر نیت خرید مشتریان در شبکه های اجتماعی از طریق اعتماد به فروشنده و محصول

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 45

چکیده

 رشد انفجاری شبکه های اجتماعی باعث ترقی یک نمونه تجارت الکترونیک تحت عنوان تجارت اجتماعی شده است که در آن تجارت الکترونیکی با واسطه رسانه های اجتماعی و خدمات شبکه های اجتماعی مرسوم است. با توجه به افزایش محبوبیت و کاربرد تجارت اجتماعی و نقش مهم آن در تجارت آنلاین موجود, بررسی عوامل مهم و کلیدی اعتماد مشتریان به فروشنده و محصول از اساسی ترین فاکتور های موفقیت فروشندگان می باشد. بنابراین هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر عوامل اجتماعی شبکه های اجتماعی برنیت خرید خریداران لوازم آرایشی بهداشتی با توجه به میزان اعتماد به فروشنده و محصول می باشد. بدین منظور سه پرسش نامه برگرفته از کار تحقیقاتی (لو و همکاران, 2016) تنظیم و تعداد 384 پرسش نامه (با توجه به جدول مورگان) از طریق شبکه های اجتماعی موبایلی جمع آوری شد. نتایج تحقیق با استفاده از معادلات ساختاری حاکی از این بود که عوامل اجتماعی شبکه های اجتماعی بر نیت خرید خریداران لوازم آرایشی بهداشتی ازشبکه های اجتماعی موبایلی با توجه به میزان اعتماد به فروشنده و اعتماد به محصول تاثیر دارند. همچنین حضور اجتماعی وب و حضور اجتماعی دیگران و حضور اجتماعی تعاملی نیز بر نیت خرید خریداران لوازم آرایشی بهداشتی از شبکه های اجتماعی موبایلی تاثیر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پوریان، محمدجواد، کثیری، سحر، و شکیبا، احمد. (1399). تاثیر عوامل اجتماعی بر نیت خرید مشتریان در شبکه های اجتماعی از طریق اعتماد به فروشنده و محصول. مدیریت بازاریابی، 15(48 )، 33-45. SID. https://sid.ir/paper/951982/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پوریان محمدجواد، کثیری سحر، شکیبا احمد. تاثیر عوامل اجتماعی بر نیت خرید مشتریان در شبکه های اجتماعی از طریق اعتماد به فروشنده و محصول. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1399؛15(48 ):33-45. Available from: https://sid.ir/paper/951982/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد تقی پوریان، سحر کثیری، و احمد شکیبا، “تاثیر عوامل اجتماعی بر نیت خرید مشتریان در شبکه های اجتماعی از طریق اعتماد به فروشنده و محصول،” مدیریت بازاریابی، vol. 15، no. 48 ، pp. 33–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button