مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایت مصرف کنندگان از مصرف، دریچه ای به ذهن مصرف کنندگان رویکرد مرور نظام مند ادبیات روایت

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 84

چکیده

 داستان گویی همیشه بخشی از ارتباطات انسانی بوده که انسان ها از آن برای انتقال تجربیات و دانسته های خود بهره برده اند. این خصیصه می تواند فرصت خوبی برای بازارایابان در درک هر چه بهتر رفتار مصرف کننده باشد. روایت مصرف کننده از مصرف به عنوان ابزاری برای شناخت هرچه بهتر رفتار او از اوایل دهه نود میلادی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفت. پژوهش های متعددی در این زمینه انجام شده که تعاریف و ابعاد مختلفی از آن ارایه داده است, اما تعدد پژوهش های انجام شده و حوزه های مختلف آن ها مانع از رسیدن به یک تعریف مشترک از این مفهوم شده است. از سوی دیگر در درسترس نبودن پژوهشی جامع و مدون به زبان فارسی در این زمینه, باعث شده است تا این موضوع مهم در بازایابی مدرن چندان مورد توجه قرار نگیرد. نتیجتا این پژوهش با هدف مطالعه و خلاصه سازی این ادبیات متعدد و متنوع انجام شده تا خلاء وجود تعریفی جامع را بپوشاند و با ارایه تعریف, ابعاد و دسته بندی مدون به سایر پژوهشگران امکان استفاده بهتر و مفیدتر از این مفهوم را به پژوهشگران فارسی زبان بدهد. با استفاده از روش مرور نظام مند ادبیات سعی شد تا مهم ترین پژوهش های این حوزه انتخاب شوند تا خلاء موجود در ادبیات روایت مصرف پاسخ داده شود. تعریفی جامع به همراه ابعاد مختلف پدیده بر اساس رویکرد پژوهشگران مختلف ارایه شده است. همچنین برای افزودن به غنای یافته ها, سعی شد تا تعاریف مختلف و ابعاد آنها در دسته بندی مستخرج از ادبیات بررسی شده قرار بگیرند. یافته ها نشان می دهد که پژوهشگران می توانند از روایت مصرف به عنوان منبعی برای داده های پژوهش خود استفاده کنند و ابعاد و دلایل مختلف رفتار مصرف کننده را هر چه بهتر بشناسند. همچنین سایر پژوهشگران می توانند علاوه بر یافته های مربوط به روایت, از فرایند انجام مرور ادبیات نظام مند که در حوزه مدیریتی پیاده سازی شده است در پژوهش های آتی خود بهره ببرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفیدانی، محمدرحیم، خواجه ئیان، داتیس، محمدیان، محمود، و رحمانیان، عماد. (1399). روایت مصرف کنندگان از مصرف, دریچه ای به ذهن مصرف کنندگان رویکرد مرور نظام مند ادبیات روایت. مدیریت بازاریابی، 15(48 )، 65-84. SID. https://sid.ir/paper/951983/fa

    Vancouver: کپی

    اسفیدانی محمدرحیم، خواجه ئیان داتیس، محمدیان محمود، رحمانیان عماد. روایت مصرف کنندگان از مصرف, دریچه ای به ذهن مصرف کنندگان رویکرد مرور نظام مند ادبیات روایت. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1399؛15(48 ):65-84. Available from: https://sid.ir/paper/951983/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم اسفیدانی، داتیس خواجه ئیان، محمود محمدیان، و عماد رحمانیان، “روایت مصرف کنندگان از مصرف, دریچه ای به ذهن مصرف کنندگان رویکرد مرور نظام مند ادبیات روایت،” مدیریت بازاریابی، vol. 15، no. 48 ، pp. 65–84، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button