مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 107

چکیده

 زمینه «تفکر انتقادی» « اخلاق سازمانی» و «نوآوری سازمانی» جزو متغیرهایی هستند که در مدیریت سازمانی موردتوجه اصلی محققان بوده و هست. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی در بین کارکنان دانشگاه ارومیه می باشد. روش کار پژوهش حاضر ازلحاظ هدف, کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها, توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل 630 نفر کارمندان دانشگاه ارومیه, بودند که تعداد 230 نفر آن ها از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های موردنیاز با استفاده از سه پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی, اخلاق سازمانی و نوآوری سازمانی جمع آوری و با استفاده از آزمون آماری مدل معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزیی (pls) برای فرضیه های پژوهشی تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که تفکر انتقادی توان تبیین تغییرات اخلاق سازمانی و نوآوری سازمانی را به ترتیب به میزان 67 و 46 درصد را دارد. 60 درصد از تغییرات نوآوری سازمانی را اخلاق سازمانی تشریح می نماید. هم چنین تفکر انتقادی توان تبیین نوآوری سازمانی از طریق نقش میانجی اخلاق سازمانی را به میزان 40 درصد را دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج آماری, کلیه فرضیات تحقیق تایید و این نتیجه کلی پژوهش حاصل گردید که اخلاق سازمانی بین رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی نقش میانجی را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی سلیم کندی، فرشید، قلاوندی، حسن، و قلعه ای، علیرضا. (1400). رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 100-107. SID. https://sid.ir/paper/952123/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی سلیم کندی فرشید، قلاوندی حسن، قلعه ای علیرضا. رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):100-107. Available from: https://sid.ir/paper/952123/fa

    IEEE: کپی

    فرشید اشرفی سلیم کندی، حسن قلاوندی، و علیرضا قلعه ای، “رابطه تفکر انتقادی و نوآوری سازمانی با میانجی گری اخلاق سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 100–107، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button