مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه مدل اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 از مهم ترین عواملی که به طور فزاینده ای افکار و رفتار خریداران را شکل می دهد, رعایت اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی در کسب وکارهای امروزی می باشد. باظهور اینترنت و گسترش تجارت الکترونیک مسایل اخلاقی در حیطه الکترونیک بیش ازپیش اهمیت یافته است. در این پژوهش باتوجه به افزایش گرایش مصرف کنندگان به خرید الکترونیکی و لزوم رعایت اخلاقیات توسط خرده فروشان به توسعه اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی می پردازد این پژوهش از نظر هدف در بخش کیفی از نوع بنیادی و در بخش کمی توسعه ای می باشد. روش مورد استفاده در بخش کیفی تحلیل تم و در بخش کمی, پرسشنامه است. جامعه آماری بخش کیفی را متخصصان حوزه بازاریابی اینترنتی و اخلاق کسب وکار و جامعه آماری بخش کمی این پژوهش را 342 نفر از مشتریانی که به صورت الکترونیک از وب سایت دیجی کالا خرید می کنند تشکیل می دهد. ابزار گردآوری داده های کمی پرسش نامه محقق ساخته بوده است. تحلیل داده ها به روش تحلیل عاملی تاییدی بااستفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. مدل توسعه یافته اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک به صورت کیفی شامل شش بعد می باشد: 1. حریم خصوصی, 2. امنیت, 3. قابل اعتماد/تعهد, 4. عدم فریب کاری, 5. خیرخواهی و 6. حرفه ای گرایی. براساس یافته های بخش کمی پژوهش, اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی تاثیر مثبتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیوض پور، جعفر، رضایی دولت آبادی، حسین، و محمدشفیعی، مجید. (1399). توسعه مدل اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 19(41 (پیاپی 74) )، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/952291/fa

    Vancouver: کپی

    عیوض پور جعفر، رضایی دولت آبادی حسین، محمدشفیعی مجید. توسعه مدل اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1399؛19(41 (پیاپی 74) ):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/952291/fa

    IEEE: کپی

    جعفر عیوض پور، حسین رضایی دولت آبادی، و مجید محمدشفیعی، “توسعه مدل اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 19، no. 41 (پیاپی 74) ، pp. 39–58، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button